Ancestors: The Humankind Odyssey rehberi

Hüseyin Atlan

Onaylanmış Üye
Onaylanmış Üye
12 Şub 2020
17
7
Çevrimiçi zamanı
4h 23m
3
Best answers
0
7 Ağustos 2019’da çıkış yapan Ancestors: The Humankind Odyssey, Türkçe’ye çevirirsek Ecdat: İnsanlığın Yolculuğu; TPS türünde bir hayatta kalma, macera oyunu. Darwin’in evrim teorisine göz kırpan bu yenilikçi oyunu henüz denemediyseniz mutlaka göz atmanızı öneririz.

Bu yazımızın konusu ise oyundan haberdar olan ancak oyunun hiçbir şekilde yol göstermeyen yapısından çekinen, veya oyuna başlamış ve bu gerçekten de maymun gibi hissetme olayından sıkılmış, itici bir güç arayışında olan oyuncuları ilgilendiriyor.

Oyunu çoktan -bir kaç kez- bitirmiş oyuncuların Reddit’in ilgili başlığında tüm faydalı bilgileri derledikleri rehberi sizler için Türkçe’ye çevirdik. Oyun dili İngilizce olduğundan İngilizce karşılaşacağınız terimleri yer yer Türkçe’ye de çevirerek orijinal bıraktık.

İçindekiler
(Konu başlığını kopyalayıp, yazı içinde CTRL + F ile aratarak ilgili bölüme geçebilirsiniz.)

⦁ Clan (Klan/Kabile)
⦁ Neurons (Skiller)
⦁ Generations (Jenerasyon / Kuşak)
⦁ Evolution (Evrim)
⦁ Stalker Cat (Sapık Kedi)
⦁ Settlements (Yerleşim)
⦁ Expeditions (Keşifler)
⦁ Optimal Expeditions (İdeal Keşifler)
⦁ Weapons + Tools (Silahlar ve Eşyalar)
⦁ Medication (Tedavi)
⦁ Prevention / Protection (Önleme/Korunma)
⦁ Backing up your Save File (Manuel Save dosyası oluşturmak)

Tüm meteor tetikleyici lokasyonlar, meteor yerleri ve başarımlar


Ads%C4%B1z-1024x576.jpg

Clan (Klan/Kabile)
Kabilemde en fazla kaç kişi olabilir?

6 Yaşlı, 6 Yetişkin, 6 Bebek

Nasıl daha fazla klan üyesi edinebilirim?
1.Yöntem: Vahşi Maymunları Klana Dahil Etme


⦁ Vahşi maymunlar yerleşim yerinizin yakınlarında 6 yetişkin sınırına ulaşana kadar rastgele spawnlanır. 6 yetişkin sınırlamasına ek olarak 3 kadın maymun sınırlaması da vardır. Yani 4 kadın 2 erkek yetişkin maymun sahibi olamazsınız. (Bazı buglı durumlar dışında)

⦁ İntelligence (E) yeteneğinizi kullanın, ve yerleşim sınırlarınızın dışında maymun simgesi arayın. Veya tek bir maymun ile yerleşim yerindeki maymunları duymayacağınız mesafeye giderek E yeteneğinden sonra sağ tık ile ses duyunuzu kullanın. Eğer yakınlarda vahşi bir maymun varsa karşılık verecektir.

⦁ Bazı yerleşim yerlerinin diğer yerleşim yerlerine göre daha az maymun spawnladığı bildirilmiş. Böyle bir durumda yerleşim yerinizi değiştirmeyi deneyin. Vahalar (Oasis), en fazla spawn veren yerleşim yerleri.

⦁ Vahşi maymunun ihtiyacını giderdiğinizde sizi takip etmeye başlar. Yerleşim yerine birlikte gidin, yatağa yönelerek ‘End Expedition’ (Keşfi bitir) seçin. Hayırlı olsun yeni bir klan üyeniz var.

*1.1 Update’inden önce ağaç üzerinde korkmuş biçimde duran vahşi maymunlarda bug vardı. Hiçbir yiyecek kabul etmiyor, yanına gittiğinizde sakinleştirmek için de herhangi bir etkileşim çıkmıyordu. Bir şekilde 1.1 öncesi versiyonu oynarsanız bu maymunu es geçin.

2.Yöntem: Yetiştirme (Çiftleştirme)

⦁ Maymunlar eşlerine bağlanarak çiftleşmeleri sağlanabilir.
⦁ Her dişi maymun en fazla 2 bebek sahibi olabilir.
⦁ Bir maymunu birden fazla maymunla eşleştirebilirsiniz. En son hangisi ile bağ kurduysa eşi o olacaktır.

Önemli İpucu: Oyunu oynadıkça bu çiftleştirme işinin fazlaca vakit aldığını fark edeceksiniz. Ancak oyunda güçlenmek için çiftleştirmek de oldukça önemli. Bu nedenle aşağıdaki yöntem çiftleşme bölümlerinde size hız kazandıracaktır:

  • Yaşlı erkek maymunlardan birinin kontrolünü alın.
  • Tüm yetişkin dişi maymunların sizi yatağa kadar takip etmesini sağlayın. (Takip etmesini istediğiniz maymunun yanına giderek Sağ tık)
  • Daha sonra şu adımları tüm dişiler için yapın (Maks. durumda 3 dişi): Groom (Tarama, bitleri ayıklama) > Yatağa yat > Eşi Çağır (Call Mate) > Çiftleş (Mate) > Doğur (Give Birth)
Klan üyelerinin yemesini/içmesini nasıl sağlarım?
Klan üyelerinin sağ ellerinin boş olduğundan emin olduktan sonra kontrol ettiğiniz maymun ile yiyecek yer veya su içerseniz diğer üyeler sizi taklit edecektir. Kontrol ettiğiniz maymunun su içebilmesi için iki elinin de boş olması gerekirken, klan üyelerinin sağ elinin boş olması yeterlidir.

Klan üyelerine bir şeyler verebilir miyim?
Klan üyelerine tutmaları için herhangi bir obje verebilirsiniz. Onlara bir şey verdiğinizde ana yani (sağ) ellerinde tutarlar. Bu eşyayı sol ellerine almalarını istiyorsanız. ‘Mimic’ skillinin açılmış olması gerekir. Bu skill açıldıktan sonra kontrol ettiğiniz maymun ile eşyayı diğer elinize aldıktan sonra ‘Mimic’ kullanırsanız, sağ ellerinde bir obje varsa, sol ellerine alacaklardır. Eğer ellerine bir yiyecek veya tedavi edici bir şey verirseniz, direkt olarak tüketeceklerdir.

Klan üyelerini neler öldürebilir?
  • Yeni bir yerleşim yerine yerleşmek. (Farklı bir yerde yatak yapıp uyumak yeterli değil, yatak menüsünde yerleşim yeri olarak atamak)
  • Çok ama çok yüksek bir dağ yamacı veya ağaçtan düşmek. (Koruyucu tedavi yapılmamışsa)
  • Erken oyunda avcı hayvanlar tek atabilir.
  • Aşırı yorulma, açlık, susuzluk, yaşlılık.
  • Her ölüm evrim ağacında sizi belli bir yıl geriye atar.
Neurons (Skiller)
Neuronal Energy (Nöronik Enerji)
-Bebek taşıyor olmak şartıyla, henüz öğrenimini tamamlamadığınız bir eylem yaparken topladığınız skill puanları-

⦁ Nöronları açmak için gereklidir. Yani bir nevi skilleri aktif etmek için kullanılan EXP.
⦁ Herhangi bir nöron dalında gelişim kaydetmek için ne gerektiğini mouseunuzu ilgili nöronun üzerine getirerek görebilirsiniz. Örneğin: Sığ suda yürümek.
⦁ Aynı anda 2 bebek taşırken yapılan eylemler daha fazla nöronal enerji kazandırır.
⦁ Meteor keşfederek rastgele bir nöron (skill) açabilirsiniz.
⦁ Ölü klan üyelerinin kemiklerini analiz ederek, kolay nöronal enerji elde edebilirsiniz.
⦁ Her bilinmezliğin korkusunu (Fear of the Unknown) yendiğinizde nöronal enerji fullenir. (EXP)

Genetic Mutations -Genetik Mutasyonlar-

⦁ Bebekler rastgele bir genetik mutasyonla doğma ihtimaline sahiptir.
⦁ Yeni bir meteoru alıp incelemek rastgele bir mutasyon verip ayrıca bu mutasyonun olgunlaşmasını sağlayabilir.
⦁ Mutasyonlar bebekler yetişkin olduğunda aktif olur ve yaşlı iken de aktif olarak kalır. Aktif bir mutasyon taşıyan yaşlı maymun ölürse bu mutasyonu kaybetmiş olursunuz. (Sonraki jenerasyonlarda yine rastgele çıkmak üzere)
⦁ Bazı skiller, aktif edilebilmesi için gerekli nöron puanı dışında mutasyona da ihtiyaç duyar.
⦁ 6 bebekte en fazla 4 mutasyona rastgelinmiş.

Nöron Dalları: -Skiller-

⦁ Intelligence (Zeka)
⦁ Senses (Duyular)
⦁ Communication (İletişim)
⦁ Motricity (Motor Kabiliyetler)
⦁ Ambulation (Gezme)
⦁ Settlement (Yerleşim)
⦁ Dexterity (El Becerisi)
⦁ Attack
⦁ Dodge (Kaçınma / Sıyrılma)
⦁ Self-control (İrade)
⦁ Metabolism (Metabolizma)
⦁ Omnivore (Her besini yiyen / Hepçil)
⦁ Therapeutic Medication (İyileştirici Tedavi)
⦁ Preventive Medication (Önleyici Tedavi)
⦁ Evolution Dependent (Evrime Bağlı skiller)
– Orrorin Tugenesis
– Ardipithecus Ramidus
– Australopithecus Afarenis

Generations (Jenerasyon / Kuşak)
Ne zaman bir sonraki jenerasyona geçmeliyim?

İdeal olanı, aktif ettiğiniz neuron (açtığınız skill) sayısının bebek sayısına eşit olduğu zamandır. Yani kısaca, 6 bebek sahibi olmaya ve 6 skill açtığınızda bunları kitleyerek jenerasyon değiştirmeye bakın. Jenerasyon değiştiğinde bu kilitlediğiniz skiller kalıcı olacaktır.

Nasıl takviye (reinforcement) puanı alabilirim? (Kilitleme için kulandığımız puanlar)
⦁ Her bebek 1 reinforcement puanı demektir.
⦁ Bir meteor keşfetmek taşıdığınız veya yanınızda bulunan her bebek başına 1 reinforcement puanı demektir. Yani 2’şer bebek taşıyan 3 yetişkin maymun ile meteor keşfederseniz 6 ekstra reinforcement puanı elde edebilirsiniz.

Jenerasyon değiştirmeden önce yapmam gereken önemli bir şey var mı?
⦁ Tüm reinforcement puanlarının kullanıldığından emin olmalısınız.
⦁ Klan üyelerinin ellerini boşaltmalısınız. Çünkü Jenerasyon değiştiğinde ellerindeki eşyalar kaybolur. Bir köşede biriktirebilir. Bu bölgeye denk geldikçe kullanabilirsiniz.

Evolution (Evrim)
Ne zaman evrim geçirmeliyim?

Genetik mutasyonlar yaşlı maymunlardayken evrim geçirmek en idealidir. Çünkü bu mutasyonları kaybedeceği için jenerasyon değiştiremezsiniz. Evrim geçirmezseniz de bu mutasyonları aktif edip kullanmaya başlayamazsınız.

Neden evrim geçirmeliyim?
⦁ Dediğimiz gibi aktif mutasyonlar sadece evrim geçirildiğinde kalıcı olarak yerleşir.
⦁ Tüm skilleri açmak için, tüm mutasyonlara ihtiyaç var.
⦁ Evrim ağacında ilerledikçe yeni türlere evriliniyor. Bazı skiller sadece bu türlere evrildiğinizde açılıyor.

Nasıl evrim geçirebilirim?
Evrim geçir (Evolve) seçeneğinin açılması için en azından bir tane başarım kazanmış olmanız gerekiyor. Örneğin Basalt Chopper ile Domuz öldürmek. Tüm listeyi aşağıdan kontrol edebilirsiniz.

Evrim geçirdiğimizde aynı yerleşim yerinden mi başlarız?
Hayır, her jenerasyon değişikliğinden sonra aynı yerleşim yerinde başlanıyor olsa da, evrim geçirdikten sonra oyun sizi bulunduğunuz biyomda farklı bir yerleşim yerine atabilir. Aynı biyomda birçok kez evrim geçirmek mümkün olduğundan yerleşim yerlerinde eşya biriktirmek faydalı olabilir. İlk evrimden sonra Stalker Cat, yani sapık kedimizin tadına bakma şansınız olacak. Bu yüzden hazır olun!

Yeni türlere evrilmekten bahsetmiştik, peki oyunda kaç tür mevcut?
Bu kısımla ilgili bir çok oyuncu gibi biz de hayal kırıklığına uğradık açıkçası, maymundan gelip tekerleğin icadına kadar bir macera yaşayacağımızı sanırken oyun 6. türde bitiyor ve insana en yakın gözüken bu türü oynayamıyoruz bile. Bu tür ve devamı için oyunun da devamının gelebileceği yönünde söylentiler var, bu güzel haber.

Konumuza gelirsek, oyunda oynanabilir 5 tür bulunmakta. Oyunda belirli bir seviyeye (evrim yılı olarak) geldiğinizde evrimleşmenin sonunda otomatik olarak yeni bir türe evriliyorsunuz.

Stalker Cat (Sapık Kedi)
Sapık Kedi de nedir?

Kılıç dişli kediler, yani kaplanlar desek daha doğru olur. Oyunda Machairodus olarak anılıyorlar. Genellikle altın sarısı rengindeler ancak siyah ve nadir olarak beyaz renkleri de mevcut.

Bu kaplanların normal olanları keşfe çıktığınızda duyularınızla kontrol edip o sizi fark etmeden sizin onu fark edebileceğiniz türdeyken, sapık dediğimiz versiyonu, oyunun sanırım bir nevi challange olarak oyuncuya zorluk yaratmak istediği takipçi bir tür. Yani görünüş aynı ancak davranışları farklı.

Mesela dikenlerle yerleşim yerinin etrafına rastgele çitler yaptığınızda normal hayvanlar ve Machairodus’lar dışarıda kalırken, sapık kedi yerleşim yerinin içinde spawn olabiliyor. Yeterince hızlı kovalayıp öldürmezseniz gözden kayboluyor ve çok geçmeden tekrar beklemediğiniz bir anda saçma bir yerden spawn olabiliyor. Kısacası sizi öldürmeye ant içmiş bir kedi ve siz onu öldürmedikçe başınıza bela olmaya devam edecek. Öldürüldüğünde, hatırı sayılır bir süre spawn olmuyor.

*1.1 update’i ile birlikte Sapık kedinin saldırma sıklığı azaltıldı.

Sapık Kedi’nin hangi durumlarda saldırdığı ile ilgili bazı teoriler:
*Her evrimden sonra,
*Her jenerasyon değişikliğinden sonra,
*Farklı bir biyoma geçildiğinde,
*Evrim veya jenerasyon durumuna bakmaksızın her 2-3 oyun gününde bir.

Settlements (Yerleşim)
Nasıl yeni bir yerleşim yeri yapabilirim?

Herhangi bir yer -yatak yapmanız yeterli- yerleşim yeri olarak atanabilir. Sadece yatak yapın ve yatak menüsünde ‘settle’ -yerleş- diyin. Yalnız tüm klan üyelerinin sizi takip ettiğinden emin olun. Geride bıraktığınız üyeler yerleşim yeri değiştirdiğinizde kaybolur.

Yerleşim yeri olarak seçilebilecek en iyi yerler nereler?
Adında ‘Oasis’ (Vaha) geçen yerler diğer bölgere göre güvenli yerlerdir. Bu gibi yerleri bir de duvar/çitlerle çevirirseniz standart yırtıcılardan korunaklı bir bölgeye sahip olabilirsiniz. Tabii sapık kedi hariç. Reddit’teki yazarın dediğine göre, aşağıda yerler stalker cat de dahil tamamen güvenli:

  • Buried Garden Oasis
  • The Hidden Pit
  • Butterfly Tree Oasis
  • Deep Enclave
Duvar İnşa Etmek:

Materyalleri toplayıp duvarı inşa etmek istediğiniz yere bırakın, yerde bir materyal varken bir yenisini getirirseniz, ‘Add to Pile’ -İstifle- seçeneği çıkacaktır. Yeterli materyali istiflediyseniz ‘Start Construction’ -İnşa et- seçeneği çıkacaktır. Yapmak istediğiniz yapı tam olarak altınızda inşa edilecektir.


harita1-1024x480.jpg

Keşfe çıkmak için en uygun zaman ne zamandır?
Evrimden/jenerasyon değişikliğinden ve maksimum bebek sayısına ulaştıktan hemen sonra. Böylece bebekleri de kullanarak keşifte maksimum exp kazanabilirsiniz. Keşif öncesi, sırası ve sonrasında yaptıklarınız genelde neuronal enerji yani exp sağlar.

Keşfe çıktığımda yerleşim yerinde kalan klan üyeleri açlık/suzuluk veya yırtıcı saldırısından ölür mü?
Hayır, biz yerleşim yerinden uzaksak, klan üyelerinin ihtiyaçları hatrı sayılır ölçüde azalıyor. Keşfe çıkmadan önce ihtiyaçlarını karşılamak yeterli olacaktır. Her ne kadar sadece biz yerleşim yerinde veya çevresindeyken tehdit altında olsalar da, her maymunun elinde bir defansif eşya bırakmak faydalı olabilir. İdeal olarak sol ellerinde bir çubuk bırakılmalı. Böylece hem kendilerini savunabilirler, hem de yiyip içmeleri engellenmez. -Bilgisayar kontrolündeki maymunlar çubuk sol ellerinde olsa dahi atak yapabilirler-

Yeni bir bölgeyi nasıl ele geçirebilirim?
  • Bilinmeyen bir bölgeye girildiğinde, dopamin seviyesi azalır ve maymun korkmaya başlar. Eğer dopamin tamamen tükenirse cinnet geçirerek kontrol edilemez hale gelir ve yerleşim yerine ışınlanırsınız.
  • Intelligence ve Senses yani Zeka (E) ve duyular Koku ve Ses (Q) kullanılarak etraftaki şeyler keşfedildikçe dopamin seviyesi yükselir. Sol alttaki dopamin seviyesinin üzerindeki çember tamamen dolana kadar yeni şeyler keşfetmeye devam edin. Çember dolduğunda ‘Enter the Conquer Zone’ -Ele geçirme bölgesine gir- yazısı çıkar.
  • Ele geçirme bölgesini bulmak için havada süzülen ışık huzmeleri, toz gibi görünen beyaz parçaları takip edin. Sizi parıldayan beyaz bir ışığa yönlendirecektir. Bu noktaya geldiğinizde ‘Conquer your fear’ seçeneği çıkacaktır. İlgili tuşa basılı tuttuğunuzda bilinmeyenin korkusunu yenecek ve etrafı yine normal, olması gerektiği gibi görmeye başlayacaksınız.
Bana dünyaya meteor düştüğünü gösteren bir ara sahne gösterildi, bu ne demek?
Bazı yerleşim yerlerini keşfetmek, meteor ara sahnelerini tetikler. Bu ara sahneden sonra meteordan çıkan dumanı takip ederek, meteoru keşfedebilirsiniz.

Değerli taşlar nedir, ne işe yarar? Emerald -Zümrüt- gibi…
  • Belirli yerlerdeki keşifler sırasında bulunabilir. Bir taş birden fazla kez bulunabilir.
  • ‘E’ Zeka ile farkedilebilir ve taş ikonu ile gösterilir.
  • Esasen koleksiyon olarak işlev görür ve oyundaki evrim başarımlarındandır. (Bulmuş ve inspect etmiş olmanız yeterli, yanınızda taşımanız veya saklamanız gerekmez)
  • Eşya olarak (Granite taşlara benzer) kullanılabilir. Granit’ler gibi eşya olarak oldukça işlevsizdir.
  • Oyunda olmayan bir eşya yapmaya çalışırsanız -değerli taşı değerli taşa vurmak gibi- kırılır.
Optimal Expeditions (İdeal Keşifler)
Genel İpuçları:


  • Bebek taşımak nöronal enerji (EXP) kazanımını maksimize eder.
  • Yaşlı maymunların bilinmezlik korkusu olmaz, ancak yetişkin maymunlara göre daha az stamina (dayanıklılık), health (can) ve enerjileri olur. Bir de, ‘X kez bilinmezi ele geçir’ şeklinde başarımlar mevcut olduğundan sürekli yaşlı maymunlarla oynanılması önerilmez.
  • (İsteğe bağlı) – Önleme/Korunma bölümündeki şeyleri tüketin veya uygulayın.
Önemli İpucu: Klan üyelerini hızlıca silahlandırma:

  • Mimic (Taklit) skilli gerekir.
  • Ağaçtan bir dal alın > Taklit ettirin > El değiştirin > Taklit ettirin > Alter > Taklit ettirin
  • Tüm klan üyelerinin şu an elinde düz çubuk olması gerekir. -Keskin uçlu çubuk kadar etkili olmasa da defansif ve ofansif olarak kullanılabilir- ve herkese tek tek keskin çubuk yapmaya nazaran oldukça fazla vakit kazandırır.
Keşiflerde ideal takım kurgusu

Meteor keşfi: 6 yetişkin maymun 3’ü 2’şer bebek taşır vaziyette.

Ana maymunun sol elinde Basalt Chopper, sağ elinde keskin çubuk.

Diğer maymunların sağ elinde keskin çubuk, sol ellerinde isteğe göre, tedavi edici eşya, yiyecek, basalt chopper veya keskin çubuk.

Yeni yerlerin keşfi / sapık kedi avı*: 3 yetişkin maymun 3’ü 2’şer bebek taşır vaziyette veya 1 yetişkin 2 bebek taşır vaziyette.

Ana maymunun sol elinde Basalt Chopper, sağ elinde keskin çubuk.

Diğer maymunların sağ elinde keskin çubuk, sol ellerinde isteğe göre, tedavi edici eşya, yiyecek, basalt chopper veya keskin çubuk.

*Eğer henüz klan korkutması, karşı atak, grup defansı skilleri açılmadıysa 1 yetişkin 2 bebek kurgusu tavsiye edilir.

En İyi Silahlar:
Basalt Chopper (Kesici Bazalt):
Yüksek hasar verir, dallardan keskin çubuk yapma konusunda en hızlı eşyadır, kırılmaz.

Keskin Çubuk: Yüksek hasar verir, ancak tek kullanımlıktır.

Acil Durum Silahları: (Crafting gerektirmez)
Hard Bone (Yırtıcı Kemiği):
Düşük hasar verir, yırtıcılardan temini kolaydır. Bir kaç kez kullanılabilir.

Granite Rock (Granit Taşı): Çok düşük hasar verir, çok sık rastlanır, kırılmaz.

Obsidian: Çok düşük hasar verir, sık rastlanır, kırılmaz.

Dead Branch (Dal): Çok düşük hasar verir, çok sık rastlanır, tek kullanımlıktır.

Weapons + Tools (Silahlar ve Eşyalar)
Genel İpuçları:


-Hasar veren (çok düşük de olsa) her türlü silah, eşya yırtıcıları öldürebilir. Kaç kez vurduktan sonra öldürülebileceği ise aşağıdaki faktörlere bağlı:

  • Yırtıcı canı (ölene kadar kaç hit alabildiği)
  • Karşı atak skillinin aşaması
  • Seçilen silahın hasarı
-Silah ve eşyalar başarılı bir dodge/sıyrılma yapamayan, panikleyen veya cinnet geçiren maymunların elinden düşer.

-Suya düşen silah ve eşyaları alamazsınız. -Sığ sular hariç-

BASALT CHOPPER -Kesici Bazalt-
Yüksek hasar verir. Kırılmaz ama düşürülebilir.
Ölü hayvanları keserek et ve kemiklere ulaşmayı sağlar.
Yumurtaları, hindistan cevizlerini, ve monkey breadleri delebilir.

Nasıl yapılır?
Basalt (Sol El) + Basalt (Sağ El) > Alter
Basalt (Sol El) + Granit (Sağ El) > Alter
Basalt (Sol El) + Basalt Chopper (Sağ El) > Alter

OBSIDIAN SCRAPER -Kazıyıcı Obsidyan-
Düşük hasar verir. Ölü hayvanları en hızlı kesen eşyadır. Kırılmaz ama düşürülebilir.

Nasıl yapılır?
Obsidian (Sol El) + Granit (Sağ El) > Alter
Obsidian (Sol El) + Obsidian (Sağ El) > Alter

GRANITE GRINDER -Öğütücü Granit-

Çok düşük hasar verir. İyileştirici ve koruyucu macunlar yapmaya yarar. Kırılmaz ama düşürülebilir.

Nasıl yapılır?
Granit (Sol El) + Granit (Sağ El) > Alter

STICK (ÇUBUK/SOPA)
Düşük hasar verir. Tek kullanımlıktır. Herhangi bir taş kullanılarak keskinleştirilerek keskin çubuk oluşturulabilir. ‘Liftable Rock’ -Kaldırılabilir Kaya-‘larda kullanılabilir.

Nasıl Yapılır?
Dal (Sol El) + Basalt Chopper (Sağ El) > Alter
Dal (Sol El) + Obsidian Scrapper (Sağ El) > Alter
Dal (Sol El) + Granit (Sağ El) > Alter
Dal (Sol El) + Boş Sağ El > Alter

SHARPENED STICK (UCU SİVRİ SOPA/KESKİN ÇUBUK)
Yüksek hasar verir. Tek kullanımlıktır. ‘Hole to Poke’, ‘Liftable Rock’ ve ‘Fishing Spot’larda kullanılabilir.

Nasıl Yapılır?
Sopa (Sol El) + Basalt Chopper (Sağ El) > Alter
Sopa (Sol El) + Obsidian Scraper (Sağ El) > Alter
Sopa (Sol El) + Granit (Sağ El) > Alter
Dal (Sol El) + Basalt Chopper (Sağ El) > Alter
Dal (Sol El) + Obsidian Scraper (Sağ El) > Alter
Dal (Sol El) + Granit (Sağ El) > Alter

HARD BONE (YIRTICI KEMİĞİ)
Düşük hasar verir, yeterince tekrarla yırtıcıları öldürebilir.

Nasıl elde edilir?
Ölü hayvanların kadavraları kesilerek kemiğe ulaşılabilir.

NATAL GRASS CYCAD* STEM (Palmiye benzeri küçük ağaçların dallarından elde edilen sap)
Arı kovanlarından bal almak ve termit yuvalarından termit yakalamak için kullanılır.

Nasıl yapılır?
Natal Grass Cycad (Sol El) + Boş Sağ El > Alter

*Natal Grass Cycad, palmiye benzeri küçük bitkilerden aldığımız dallar. Bunların 4 tanesi yerde toplanarak yatak yapılabilir.

Medication (Tedavi)
Tedaviler, devam eden sakatlanma, yaralanmalarda kullanılır. Bu eşyaları kullanmak Therapeutic Medication skillini geliştirir. Ancak bazı skillerin gelişmesi ilgili yaralanma, zehirlenmenin bir süre veya bir kaç defa tecrübe edilmesini gerektirir.

Not: Aşağıdaki bazı ilaçlar eğer metabolizmanız yeterince gelişmemişse iyileşme etkisinin yanında bazı yan etkiler getirebilir. (Çoğunlukla su içerek arınabilirsiniz.)

Yaralanma ve Kanamalar İçin Tedavi:
Kapok Fiber uygulamak: Kapok ağaçlarında bulunur.

Horsetail yaprağı uygulamak: Su kenarlarındaki Horsetailler boş elle alterlenerek elde edilir.

Bal uygulamak: Arı kovanlarından bal alındıktan sonra boş elle çubuktan bal ayrılarak elde edilir.

Aloe macunu uygulamak: Savanna’da, Çöl ve Plaj bölgelerinde bulunur. Aloe yaprağı boş elle alterlenerek aloe özü, aloe özü granit grinder ile öğütülerek aloe macunu elde edilir.

Sakatlıklar (Kırık Kemikler) İçin Tedavi:
Horsetail yemek: Su kaynakları yakınlarında bulunur.

Horsetail macunu uygulamak: Boş elle alterlenen horsetail’den horsetail yaprağı elde edildikten sonra, granit grindier ile öğütülerek horsetail macunu elde edilir.

Khat leaves yemek: Khat ağaçlarında bulunur. (Tırmanılmayacak boyutta küçük ağaçlardır.)

Entomopathogenic Fungus* yemek: Mağara duvarlarında bulunabilir.

Entomopathogenic macunu yemek*: Granit grinder ile öğütülerek elde edilir.

*Mide bulantısına sebep olur. Mide işareti ile gösterilir. Metabolizmayı geliştirmek için her türlü yenilmesi gerekir. Su veya hindistan cevizi suyu içilerek yan etkisi giderilebilir.

Gıda Zehirlenmesi İçin Tedavi – Baloncuk İşareti İle Gösterilir-
Delinmiş Hindistan Cevizinden içmek: Boş elle alterlenen hindistan cevizi Basalt chopper ile delinerek içilir.

Çatlamış, Kırılmış Hindistan Cevizinden İçmek: Basalt chopperla alterlenen Hindistan Cevizinin ham halinden elde edilir.

Açılmış Hindistan Cevizi Yemek: Basalt Chopper ile alterlenen kırılmış hindistan cevizinin içine boş elle alterlenerek ulaşılabilir.

Agaric Fungus* yemek: Devrilmiş ağaç kütüklerinde ve Liftable Rock’ların altında bulunabilir.

Su içmek: Bataklık ve Okyanus dışındaki herhangi bir su kaynağı.

Yılan Zehri İçin Tedavi
Bal yemek: Arı kovanlarından elde edilir.

Delinmiş Hindistan Cevizinden içmek: Boş elle alterlenen hindistan cevizi Basalt chopper ile delinerek içilir.

Çatlamış, Kırılmış Hindistan Cevizinden İçmek: Basalt chopperla alterlenan Hindistan Cevizinin ham halinden elde edilir.

Açılmış Hindistan Cevizi Yemek: Basalt Chopper ile alterlenen kırılmış hindistan cevizinin içine boş elle alterlenerek ulaşılabilir.

Sümüklü böcek yemek: Islak zeminlerde veya ‘Liftable Rock’ların altında bulunabilir.

Turmeric (Zerdeçal) yemek: Savanna ve civarında bulunur.

Turmeric macunu yemek: Granit grinder ile alterlenerek elde edilir.

Soğuk Hava İçin Çözüm
Khat Leaves yemek: Khat ağaçlarında bulunur. (Tırmanılmayacak boyutta küçük ağaçlardır.)

Khat macunu uygulamak: Granit Grinder ile alterlenerek elde edilir.

Sıcak Hava İçin Çözüm
Aloe özü uygulama: Savanna, Çöl ve Plaj bölgelerinde bulunur. Aloe yaprağı boş elle alterlenerek elde edilir.

Aloe macunu uygulamak: Savanna’da, Çöl ve Plaj bölgelerinde bulunur. Aloe yaprağı boş elle alterlenerek aloe özü, aloe özü granit grinder ile öğütülerek aloe macunu elde edilir.

Prevention / Protection (Önleme/Korunma)
Önleme/Korunma tarifleri, potansiyel tehditlere (yaralanma, sakatlanma vb.) karşı buff (koruma) sağlar. Yüksek seviye koruma ve düşük seviye koruma elde edilebilir. Yeterince düşük seviye koruma uygularsanız, tam korumaya çevirebilirsiniz.

Anti-Kanama & Anti-Sıcak Buff’ı
Aloe macunu uygulamak: Savanna’da, Çöl ve Plaj bölgelerinde bulunur. Aloe yaprağı boş elle alterlenerek aloe özü, aloe özü granit grinder ile öğütülerek aloe macunu elde edilir.

Anti-Kanama Buff’ı
Bal uygulamak: Arı kovanlarından bal alındıktan sonra boş elle çubuktan bal ayrılarak elde edilir.

Horsetail yaprağı uygulamak: Su kenarlarındaki Horsetailler boş elle alterlenerek elde edilir.

Anti-Sakatlık & Anti-Soğuk Buff’ı
Khat Leaves yemek: Khat ağaçlarında bulunur. (Tırmanılmayacak boyutta küçük ağaçlardır.)

Khat macunu uygulamak: Granit Grinder ile alterlenerek elde edilir.

Anti-Sakatlık Buff’ı
Horsetail yemek: Su kaynakları yakınlarında bulunur.

Horsetail macunu uygulamak: Boş elle alterlenen horsetail’den horsetail yaprağı elde edildikten sonra, granit grinder ile öğütülerek horsetail macunu elde edilir.

Entomopathogenic Fungus* yemek: Mağara duvarlarında bulunabilir.

Entomopathogenic macunu yemek*: Granit grinder ile öğütülerek elde edilir.

Tumbo Seeds yemek: Plaj bölgesinde bulunur.

*Mide bulantısına sebep olur. Mide işareti ile gösterilir. Metabolizmayı geliştirmek için her türlü yenilmesi gerekir. Su veya hindistan cevizi suyu içilerek yan etkisi giderilebilir.

Panzehir Buff’ı (Gıda ve Yılan Zehirlinmesi)
Delinmiş Hindistan Cevizinden içmek: Boş elle alterlenen hindistan cevizi Basalt chopper ile delinerek içilir.

Çatlamış, Kırılmış Hindistan Cevizinden İçmek: Basalt chopperla alterlenen Hindistan Cevizinin ham halinden elde edilir.

Açılmış Hindistan Cevizi Yemek: Basalt Chopper ile alterlenen kırılmış hindistan cevizinin içine boş elle alterlenerek ulaşılabilir.

Yılan Zehri İçin Buff
Turmeric (Zerdeçal) yemek: Savanna ve civarında bulunur.

Turmeric macunu yemek: Granit grinder ile alterlenerek elde edilir.

Bal yemek: Arı kovanlarından elde edilir.

Sümüklü böcek yemek: Islak zeminlerde veya Liftable Rock’ların altında bulunabilir.

Gıda Zehirlenmesi İçin Buff
Agaric Fungus* yemek: Devrilmiş ağaç kütüklerinde ve Liftable Rock’ların altında bulunabilir.

*Mide bulantısına sebep olur. Mide işareti ile gösterilir. Metabolizmayı geliştirmek için her türlü yenilmesi gerekir. Su veya hindistan cevizi suyu içilerek yan etkisi giderilebilir.

Anti-Sıcak Buff’ı
Aloe özü uygulama: Savanna, Çöl ve Plaj bölgelerinde bulunur. Aloe yaprağı boş elle alterlenerek elde edilir.

Backing up your Save File (Manuel Save dosyası oluşturmak)
1.1 Update’inden itibaren Cloud save mümkün. Manuel olarak save oluşturmak için:

Save dosyanızın bulunduğu yer: (USERNAME yazan yer kendi PC’nizin kullanıcı adı.)

C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Ancestors\Saved\SaveGames

Save dosyalarınız “Savegame#.sav” şeklinde saklanır. Bu dosyaların kopyalarını güvenli bir yerde tutarsanız, herhangi bir şey yanlış giderse kopyalamış olduğunuz saveleri aynı klasöre atarak Manuel Save’inizden devam edebilirsiniz.


1
 

sTRoffical

İnsan büyür beşikte, Mezarda yatmak için!
Admin
T.C Vatandaşı
27 Mar 2020
840
141
Çevrimiçi zamanı
3d 21h 21m
33
IĞDIR
Best answers
0
Oyuncu
Csgo, valorant, pubg
Başarılı bir konu olmuş teşekkürler.
 
Üst