sTRoffical

İnsan büyür beşikte, Mezarda yatmak için!
Admin
T.C Vatandaşı
27 Mar 2020
840
141
Çevrimiçi zamanı
3d 21h 21m
33
IĞDIR
Best answers
0
Oyuncu
Csgo, valorant, pubg
Apex Legends - Dereceli Maç Sistemi Türkçe Rehber
Apex Legends - Ranked Maç Sistemi Türkçe Rehber
RankedLeaguesBadges.0.jpg
Merhaba değerli OYUNORTAĞIM okurları!
Dereceli moddan (Tangentiallogic, pinssman ve SpamminBandies) sorumlu olan Apex ekibinden bazılarımız ve burada Apex Legends'daki yeni Dereceli Ligler özelliği hakkında konuşmak için buradayız. 2 Temmuz'da Sezon 2 ile başlağı anda liglerin nasıl çalışacağına dair felsefemize, hedeflerimize ve somunlarımıza bakalım.

Apex'in ustalaşmak için zaman ve çaba harcayan dinamik bir oyun olduğuna inanıyoruz. Rütbeli Ligler, rekabetçi oyuncuların (veya şu anda rekabetçi hisseden oyuncuların) becerilerini kanıtlamak ve çabaları için takdir kazanmak için gidebilecekleri yer olmalıdır.

qzq23rcb0q7311.png

Apex Legends Dereceli Liglerin Hedefleri



Dereceli Liglerle, oyunu oyuncularımız için daha eğlenceli hale getiren Apex Legends'a yeni bir şeyler getirmek istiyoruz. Genel olarak Beğenilen Lig özelliği için hedeflerimiz hakkında biraz konuşalım:


- Apex Legends'e yüklü bir zaman yatırımı yaptıkları için rakip oyuncuları ödüllendirin. Bunu, oyuncu tabanının geri kalanına nasıl yığdığınızı gösteren sıralı bir merdivenle yapıyoruz. Ek olarak, sezon sonunda elde ettiğiniz sıralamaya göre oyun içi ödüller alacaksınız.

- Beceri tabanlı eşleştirme yoluyla rekabetçi bütünlük sağlayın. Yaptıkları tek şey Skulltown’da n00b'ları durdurabiliyorsa, hiç kimse gerçekten en iyisi olduğunu söyleyemez, bu yüzden Dereceli Liglerde eşleştirme aynı beceriye sahip oyuncuları aynı maça koymaya odaklanır. Her zaman kesin seviyenizdeki oyunculara karşı oynamazsınız (Gümüş oyuncular örneğin Altın oyuncularla rekabet edebilir), ancak bölgenize ve günün saatlerine göre mümkün olduğunca yakın olacaktır.

- En iyi oyuncuların oyun tarzını zorlamadan yüksek vasıflı bir meta oluşturması için merdivenin en üstünde bir boşluk yaratın. Bunu, belirli bir limitle maç yerleştirme ve öldürmeleri ödüllendirerek yapıyoruz. Ne de olsa, destek veya stratejik oyunculara daha az ödül verilmemeliler, çünkü 15 oyun kazanamadıkları için. Her şeyin üstünde kazanmaya odaklanmayı sağlayan el ile puanlamaya yaklaşıyoruz.
Apex Legends'da gerçek bir beceri ölçüsü oluşturun. Puan bazlı bir sistemle başlıyoruz (aşağıdaki Puanlama bölümünde ayrıntılı olarak verilmiştir), ancak bunun sonsuza dek sürmesini istemiyoruz. Merdivende neyin başarılacağını, hangi tür oyuncuların en hızlı şekilde tırmandığını ve yüksek yetenekli metagame'in nasıl oynandığını görmek için yakınlardaki oyuncuları yakından izliyor olacağız.

Amacımız,
- Dereceli Liglerin lansmanından veri almak ve sistemi zaman içinde ayarlamak. Bu nedenle oyuncular, yeni bir sezon için rütbenizin düşürüldüğü mevsimsel yumuşak sıfırlamaların yanı sıra skorlama sisteminde, eşleştirme sisteminde ve nihayetinde gelecekteki sezonlarda tamamen sıralanan formattaki değişiklikleri beklemelidir.


APEX Legends Rekabetçi Sistemi Nasıl Çalışıyor ?


Dereceli Liglere olan yaklaşımımızı kalibre etmek için Sezon 1'deki gerçek oyuncu verilerini kullanarak puanlama sistemi üzerinde simülasyonlar yapıyoruz. Bu verilere dayanarak, ilk Dereceli Serimiz nasıl çalışacağını açıklıyoruz:

SERİLER VE SIFIRLAMA

Sıralı Ligler, “Seri” olarak adlandırdığımız rekabet dönemlerinde çalışır. İlki, Sezon 2 (Temmuz-Eylül) süresince çalışacak. Gelecek Sıralı Seri, daha büyük Apex Sezonları ile senkronize olmayabilir, çünkü oyuncuların gerçek yetenek seviyelerinde yer alması için daha fazla zamana ihtiyacımız olabilir. Sezon 2'nin sonlarına yaklaştıkça Seri kadansı hakkında konuşacağız.



RANKLAR / DERECELER

Dereceli Ligler, altı rekabetçi seviyeye sahiptir: Bronz, Gümüş, Altın, Platin, Elmas ve Apex Predator. Apex Predator hariç tüm katmanların dört bölümü vardır; Altın IV, Altın III, Altın II ve Altın I, örneğin, Altın I Altın seviyesindeki en üst düzeydeki bölüm. Tüm oyuncular, Sıradalan Ligleri'nin başlaması için Bronz IV'te başlayacaklar, ancak önceki Serilerdeki merdiveni tırmandıysanız gelecekteki Serilerin başlangıç yerleştirmeleri farklı olacak.



PUANLAMA SİSTEMİ

Oyuncular bir set skorlama sistemi kullanarak merdiveni tırmanırlar ve sistemi şeffaf tutmaya çalıştık, böylece rütbe için gerekenlere odaklanabilirsiniz. Skorlar, Puan Puanları (RP) ile izlenir ve puanınız sezon boyunca yukarı ve aşağı hareket eder.

Her bir eşleşme, seviyene göre oynamak için RP'ye mal olacak:
- Bronz eşleşmeler 0RP (Ücretsiz)
- Gümüş eşleşme 1RP
- Altın eşleştirme 2RP
- Platinum eşleşmeleri 3RP
- Elmas eşleştirme 4RP
- Apex Predator 5RP


Maç boyunca performansa dayalı RP kazanırsınız. Öldürmeler maç başına maksimum 5RP'ye kadar 1RP değerindedir.
İlk 10'a yerleştirmek 2RP, İlk 5'i 4RP, İlk 3'ü 7RP, kazananı 12RP olacak.
Her bir yerleştirme puanı özeldir, bu nedenle, İlk 5’i bitirirseniz, ilk 10 ve İlk 5 bitirmek için 6RP kazanamazsınız.
Bu, maç başına kazanabileceğiniz maksimum puanın, maç giriş ücretinden önce 17RP olduğu anlamına gelir.


ARKADAŞLARLA REKABETÇİ OYNAMAK
Dereceli Ligler, her bir oyuncunun katılmak için seviye 10 veya üstü olmasını gerektirecektir. Lobideki diğer arkadaşlarla sıraya girdiğinde, eşleştirme sistemi o lobideki en yüksek sıradaki oyuncu için bir eş bulur, ancak her oyuncu mevcut sıralaması için uygun eşleşme ücretini öder. Bu, yüksek dereceli oyuncuların düşük dereceli arkadaşlarını tamamen taşımasına izin vermemektir. Diamond II arkadaşınızla Bronze III oyuncu olarak sıraya giriyorsanız, zorlu bir maça hazır olun!


MERDİVEN HAREKETİ
Dereceli Liglerin lansmanı için herkesi Bronz'ta başlatıyoruzz ve puanınızı artırırken bir sıraya giriyorsunuz. Eğer daha düşük bir seviyeye düşerseniz, (şu anda indirgeme yoktur), bu yüzden Platin IV'e girme şansınız varsa, sizi hiçbir şekilde Gold I'e indirgemeyeceksiniz - bu Serileri Platinum'da tamamlamanız garanti edilir. Ancak, bölümler arasında indirgeme yapmak mümkündür, bu nedenle Gold II'siniz ve 380 RP'nin altına düşerseniz, Gold III'e geri döneceksiniz. (İlk Serilerimizden aldığımız verilere dayanarak gelecekte aldatıcıları tekrar ziyaret edebiliriz.)

Maçlar tırmandıkça daha zorlaşır, bu nedenle birçok oyuncunun ilk yeteneklerinin sonlarına doğru platolarını ve yeteneklerini bulmalarını bekliyoruz.


APEX LEGENDS REKABETÇİ / DERECELİ
ÖDÜLLERİ

Sonuçta, derecelendirilmiş bir sistemdeki en iyi ödül, becerinizin ve elde ettiğiniz rütbenin tanınmasıdır. Olduğu söyleniyor, biz de gerçekten zaman ayırıp merdiveni yarıştıran insanları ödüllendirmek istiyoruz. Seri sonunda elde ettikleri seviyeye göre her oyuncuya Seri 1 sıra rozetleri veriyoruz. Hala başarılarını göstermene izin verecek başka ödüller üzerinde çalışıyoruz ve daha sonra Sezon 2'de diğer ödüller hakkında daha fazla bilgi paylaşacağız.



APEX LEGENDS REKABETÇİ
CEZALARI

Durgunluğu yüksek riskli, yüksek kazançlı bir ortam olarak görüyoruz. Bu, sıradaki oyuncuların, her şey yolunda gitmediği zaman bile, maçlarını oynamaya daha yüksek bir bağlılık göstermesini beklediğimiz anlamına gelir.
Takım arkadaşlarını terk eden oyunculara hem normal hem de sıradaki maçlarda eşleştirme cezası verilir. Cezalar bir oyuncunun, Sırada ne sıklıkta bıraktıklarına bağlı olarak artan süreler için bir maça katılmaları engellenir. Bir oyundan ayrılma, maç bitmeden önce oyundan ayrılma olarak tanımlanır; buna karakter seçimi sırasında bırakma, hayatta iken bırakma ve öldüğünüzde bırakma dahildir, ancak yine de ekip arkadaşları tarafından yeniden şekillendirilebilir.
Ceza süreleri beş dakika sonra başlıyor ve tekrarlanan terk etmeler, bu süreyi bir haftaya kadar artıracak.

ZARAR VERME
Elit kuyruğuna benzer şekilde, sırada sırada mağfiret kaybı olacaktır. Zarar affetme, bir maç için RP'deki olası kayıpları sıfırlama olarak tanımlanır. Örneğin, en son geldiğiniz, ancak iki kez öldürdüğünüz bir Elmas maçında normalde RP'nizde -2 ayarlaması yapılır (-4, Platinum giriş maliyetinden -4, öldürmeler için +2, -2 net kaybedilirse) ). Ancak, mağfiret mağfiretiyle, 0'a ayarlanmış net bir kayba sahip olacaksınız. Ancak, bu yalnızca maçtan RP kaybetmeye devam ederseniz geçerli olacaktır - eğer beş öldürme ve mağfiret mağduru olsaydı, RP hala net +1 olur.

Eşleştirilen takım arkadaşları oyunu terk ettiklerinde oyunculara mağfiret kaybı yaşatacağız ve örneğin bir oyundan ayrıldığınız için suçlamayacağınızı belirlediğimiz diğer durumlarda; müşteri hataları. Serinin başlangıcında daha yumuşak olmayı planlıyoruz, ancak oyuncu davranışını izlemede uyanık olacağız. Kötüye kullanıldığını tespit edersek, zarar affetme konusunda daha katı olacağız.

MATCHMAKING GÜNCELLEME
Sürekli olarak eşleştirme verilerini izliyor ve anında güncellemeler yapıyor olacağız. Bu, oyuncuların sadece kendi seviyelerinde olan oyuncularla bir maç için ne kadar süre beklemeleri gerektiği, bir maçta temsil edilen sıralar arasındaki farkın ne kadar olması gerektiği gibi soruları cevaplamamıza yardımcı olacaktır.

İlk Apex Legends Sıradaki Ligleri Serisi için planladığımız şey buydu. Apex'teki diğer her şeyde olduğu gibi, gittiğimiz gibi öğrenmemizi ve zaman içinde sistemde değişiklikler yapmamızı bekleriz. Hepiniz merdiveni tırmanmaya başladığınızda bir demet öğreneceğimize eminiz. Her zaman olduğu gibi, soru sormak ya da geri bildirimde bulunmak için bize her zamanki kanallardan bizi vurun. Arenada görüşürüz!
 

Tunay SEZER

Hayat işte ne getireceği belli değil...
Admin
Teknik Sorumlu
Hakem
Vip Üye
T.C Vatandaşı
24 Şub 2020
1,005
211
Çevrimiçi zamanı
6d 22h 30m
53
Best answers
0
Oyuncu
-
Konu paylaşımınız için teşekkürler, başarılar :)
 
Üst