cPanel Rehberi Bölüm 27 - E-posta Filtreleri Rehberi

Fendrix

𝓣𝓱𝓮 𝓑𝓮𝓼𝓽 𝓞𝓷𝓮
Co Admin
Hosting Yetkilisi
Teknik Sorumlu
Hakem
Yarışma Organizatörü
Vip Üye
21 Mar 2021
1,314
371
Çevrimiçi zamanı
7d 8h 49m
153
Best answers
0
Oyuncu
Metin2
E-posta filtreleri, seçtiğiniz belirli kurallara göre istenmeyen e-postaları engellemek için kurallar oluşturmak için kullanışlıdır. Belirli bir kelimeyi içeren bir mesajın silinmesi veya belirli bir programa aktarılması gibi bazı kurallar belirleyebilirsiniz. Bu filtreler daha sonra çalışır; örneğin, bir posta bir filtreden geçerse, ancak başka bir filtre tarafından engellenebilir. Tek bir filtrede birden çok kural da belirtebilirsiniz.

CPanel'de iki tür E-posta Filtresi vardır - Kullanıcı Seviyesi Filtresi ve Hesap Seviyesi Filtresi.

Kullanıcı Seviyesi Filtresi
Bu kullanıcı düzeyindeki filtre aracılığıyla, o e-posta adresi tarafından alınacak e-postalara uygulanacak e-posta filtreleri oluşturabilirsiniz.

Kullanıcı Düzeyi Filtresi Oluşturun
Kullanıcı düzeyinde bir e-posta filtresi oluşturmak için şu adımları izleyin -

Adım 1 - cPanel'in E-posta bölümünde bulunan E-posta Filtresini tıklayarak kullanıcı düzeyinde e-posta filtrelerini açın.

1.png


Adım 2 - E-posta Filtrelerinde, alanınızla ilişkili e-postaların listesini göreceksiniz. Bir filtre oluşturmak istediğiniz e-postanıza karşılık gelen Filtreyi Yönet bağlantısını tıklayın.

2.png


Adım 3 - Yeni bir filtre oluşturma arayüzüne gitmek için Yeni Filtre Oluştur düğmesine tıklayın.

3.png


4. Adım - Filtreniz için bir ad girin.

4.png


Adım 5 - Mesajınızı filtrelemek için kuralları seçin. Ek kurallar eklemek için sağ taraftaki Ekle (+) düğmesine, kuralları kaldırmak için Çıkar (-) düğmesine tıklayın. Ayrıca "ve" veya "veya" kuralını seçin.

Adım 6 - Filtre kurallarına geçen bir mesaj için bir Eylem seçin. Ek kurallar eklemek için sağ taraftaki Ekle (+) düğmesine, kuralları kaldırmak için Çıkar (-) düğmesine tıklayın.

Adım 7 - Bir filtre oluşturmak için Oluştur düğmesine tıklayın.

Kullanıcı Düzeyi Filtresini Düzenleme veya Silme
Kullanıcı seviyesindeki bir filtreyi düzenlemek veya silmek için -

Adım 1 - E-posta Filtresi Arayüzüne dönün.

Adım 2 - Mevcut Filtrelerden Filtreleri düzenlemek veya silmek istediğiniz e-postayı seçin.

5.png


Adım 3 -

- Düzenlemek için, Bağlantıyı Düzenle'yi tıklayın ve bir E-posta Filtresi oluşturmak için kullandığımız arayüze yönlendirileceksiniz. E-posta Filtresini Kaydetmek için Kaydet'i tıklayın.

- E-posta Filtresini Silmek için Sil bağlantısına tıklayın ve sizden onay istenecektir. E-posta Filtresini silmek için Sil'e tıklayın.

E-posta Filtresini Test Etme
Filtreyi test etmek için şu adımları uygulayabilirsiniz -

Adım 1 - E-posta Filtreleri Arayüzüne dönün ve filtresini test etmek istediğiniz e-posta adresine karşılık gelen Yönet bağlantısına tıklayın.

Adım 2 - Filtre Testini bulmak için aşağı kaydırın.

Adım 3 - E-postayı Filtrele metin girişine başlıkları ve konuları içeren eksiksiz E-postayı girin.


6.png


Adım 4 - Test Filtresi'ne basın ve sistem, filtrelerin yazdığınız e-postaya nasıl yanıt vereceğine dair tam bir rapor oluşturacaktır.

Hesap Düzeyinde Filtreleme
Kullanıcı Düzeyinde Filtreleme ve Hesap Düzeyinde Filtreleme (veya Global E-posta Filtreleme) arasındaki tek fark, Hesap Düzeyi Filtresi'nde kullanılan filtrelerin, mesajın hangi e-posta adresine gönderilmiş olduğuna bakılmaksızın, alanınızda alınan tüm e-postaları filtreleyecek olmasıdır.

Global E-posta Filtresi Oluşturmak ve Yönetmek için cPanel Home'un E-posta bölümünde bulunan Global E-posta Filtresi'ne tıklayın.

7.png


Global E-posta Filtresi Oluşturma, Yönetme ve Test Etme Süreci, yukarıda Kullanıcı Düzeyi Filtrelemede çalıştığımızla aynıdır. Tek fark, Yönetmeyi seçeceğiniz bir E-posta listesi bulamayacağınız, ancak tüm Global E-posta Filtrelerinin bir listesini alacağınızdır.
 
Üst