Oyun Ortağım sunucu Hizmetleri
  • Ana sayfa
  • Forumlar
  • Genel Hosting
  • Bilgi Banka
  • SEO
  • E-Ticaret SEO Nedir?

    ZEUS

    Onaylanmış Üye
    Onaylanmış Üye
    3 Nis 2020
    5
    1
    Çevrimiçi zamanı
    2h 52m
    1
    Best answers
    0
    E-ticaret SEO; e-ticaret sitelerinde satışa sunulan ürün ya da hizmetlerin belirlenen hedeflere göre potansiyel müşterilerle buluşturulması amacıyla arama motorlarında yapılan markalaşma çalışmalarını ifade eder.
    1586095623331.png
    E-Ticaret SEO Çalışması
    Marka imajının güçlendirilerek satışların artırılmasına yönelik yapılan SEO çalışmalarıyla birlikte, e-ticaret sitesinde arama motorlarının (Google, Yandex, Bing vb.) kalite yönergelerine bağlı kalınarak uygulanan kullanıcı odaklı stratejik girişimlerin hepsi e-ticaret sitesi için SEO nasıl yapılır sorusunun önemli cevabı niteliğindedir.



    E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır?
    E-ticaret sitelerinin arama motoru optimizasyonu çalışmaları genel SEO hizmetlerinin kurallarıyla nitelik olarak ortak birçok paydada buluşsa da, bu sitelerin uzun vadede kalıcı başarıyı yakalayabilmesi ve ürün satışlarını artırabilmesi için ilgili firmanın muteber bir marka imajına sahip olması, tüm satış ve satış sonrası süreçlerinin ise %100 kaliteli olması gereklidir. Bu sebeple e-ticaret siteleri için yapılacak SEO çalışmalarını aktifhost gibi tecrübeli ve uzman ajanslar 3 aşamalı olarak değerlendirir.

    1. Güven Aşaması
    ▬▬▬▬▬
    Kişi / Firma ve Ürün / Hizmet Analizi:

    Bu aşamada SEO uzmanları aşağıdaki sorulara cevap bulmalıdır.

    → Kişi ya da işletmenin sektörel itibarı nedir? Güven veriyor mu?
    → Ürünler/hizmetler kaliteli mi, müşteri hizmetleri ve satış sonrası birimleri var mı?


    Cevaplar müşteri odaklı pozitif değerlere yakın değilse başarısız olacağı kesin olan e-ticaret sayfası SEO çalışmalarına uzman SEO'cular asla başlamazlar. Başlayanların derdi para ve sonuçların ise başarısız olacağı kesindir. Ürün /hizmetleri kalitesiz olan ve müşterilerini kandırarak para kazanmaya çalışan bir girişimciyle derdi para olan SEO’cunun buluşmasında da tek uyarıyı müşteri adaylarına yapmak aktifhost için en doğru yaklaşım olacaktır. aktifhost'a göre bir ürünü satın almaya karar veren kişinin satın alma eylemini gerçekleştirmeden önce ilgili siteden alışveriş yapmış 1-2 müşteriyi öncelikle sorgulaması ve gerekirse site sahibinden referans istemesi gereklidir. Müşteri adayları sitede varsa eğer satın almak istedikleri ürün hakkında paylaşılan yorumları okuyarak genelde güven kazanmaya çalışırlar ancak bu gibi yorumların gerçek müşterilere ait olup olmadığını sorgulamazlar.



    2. İmaj Aşaması
    ▬▬▬▬▬
    Hedef Kitle ve Durum Analizi:

    Hedef kitlenin kafasındaki markaya olan güven duygusunun analizi ve güçlü imajın kazandırılması çalışmalarıdır. Bu aşamada geriye dönük olarak marka imajını zedeleyen tüm eksiklikler tespit edilir ve düzeltilir. Kurumsal kimlik çalışmaları, mevcut web sitesi, sosyal medya hesapları ve iletişim kanalları dahil olmak üzere firmaya ait olan tüm dijital platformlardaki aksiyonlar ele alınır.

    3. Optimizasyon Aşaması
    ▬▬▬▬▬
    Web Sitesi ve Rakip Analizi:

    Son yıllarda internet platformlarında ticaret yapan bireysel kişilerin ve kurumsal organizasyonların sayısı hızla artmaya başlamıştır. Bu artışla birlikte de rekabetçi ortamda fark edilmek ve arama motorlarında üst sıralara çıkmak zorlaştı. Yani artık internet ortamında ürünlerinizi organik yollarla reklamsız bir şekilde müşteri adaylarınızla buluşturarak para kazanmak istiyorsanız SEO teknikleri hakkında bilgi sahibi olmanız gerekmektedir.

    E-Ticaret SEO Çalışmalarında Uygulanan Teknikler
    E-ticaret platformunuzla rakipleriniz karşısında nitelik ve nicelik olarak öne geçerek satışlarınızı arttırmak istiyorsanız e-ticaret sitesi SEO’su nedir ve e-ticaret sitesi için SEO çalışmaları nasıl yapılır gibi konularda bilgi sahibi olmanız gerekir. Aktifhost olarak deneyimlerimizden yola çıkarak hazırladığımız e-ticaret siteleri için uygulanması gereken SEO tekniklerini maddeler halinde iletiyoruz.

    ♚ Öncelikle kusursuz bir e-ticaret sitesine ve gerçekten sektörünüzde üstün bir başarı istiyorsanız IOS ve Android mobil uygulamasına sahip olmalısınız. E-ticaret sitelerinde kullanıcıda güven duygusu yaratacak, satın almayı teşvik edecek özel site tasarımının kurgulanması şart. Kullanıcı dostu olmayan, SSL sertifikası kurulumu yapılmayan, yavaş açılan ve sürekli hata veren e-ticaret siteleri kişilerde güvensizlik hissi doğuracağından satış performansını olumsuz etkileyecektir.

    ♛ Web sitesi için doğru anahtar kelime veya kelime gruplarını araştırarak işe başlayın. E-ticaret sitelerinde site içi SEO teknikleri doğru şekilde uygulanmalıdır.

    ♚ SEO çalışmasından önce mutlaka sektörel negatif anahtar kelimelerinizi belirleyin. Sitenize olan tüm bağlantıları ve metinlerini Google webmaster platformundan takip edin. Uygun olmayan tüm bağlantıları Google'un uygun gördüğü metin belgesine ekleyerek "Google Geri Bağlantı Reddetme Aracı ↔ https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main" sayfasında http://, https://, http://www, https://www şeklinde tüm mülkler için bu bağlantıları reddedin.

    ♝ E-ticaret sitelerinde gerekli olan site içi SEO kriterleri tamamlandıktan sonra sitenin SEM ve sosyal medya reklamlarıyla desteklenmesi sağlanmalıdır. Planlı ve programlı bir reklam çalışması, e-ticaret sitelerinin kısa vadedeki ürün bazlı satışları için vazgeçilmez bir faaliyettir. Bu çalışmalar ürünleriniz kaliteliyse firmanızın tanınmasını sağladığı için çok önemlidir.

    ♛ Google Analytics ve Google Search Console hesaplarınıza gereken ehemmiyeti verin. Bu platformlar size arama motorlarından gelen tıklama, yönlendirma, spam, uyarı, eksiklik vb. tüm değerleri gösteren yerdir. Pazarlama faaliyetlerinize yön verecek nitelikte olan örneğin kişilerin e-ticaret sitenizde sattığınız ürün ya da ürün gruplarını nasıl aradığını gösteren ayrıntılara ulaşabilirsiniz. Hesaplarınızı düzenli şekilde inceleyerek kafanızda çakacak şimşekleri (parlak fikirleri) keşfetmeyi bekleyin.

    ♚ Görselliğin e-ticarette bambaşka bir pozitif etkisi vardır. Ürünü, sanal ortamda sanki müşterinin yanındaymış gibi gösteren kaliteli görseller satış kabiliyetinizi arttıracaktır. Sadece ürünler için değil site içinde ya da dışında olası tüm firma kampanyalarınız için de kaliteli görseller kullanın. Site içerisinde yer alan tüm fotoğraflarınız, ikon ve yazılarınız daha önce hiç bir internet ortamında kullanılmamış olmalı. Başka sitelerde yayınlanan fotoğrafları kopyalayıp temin etmeyin. Sitenize yüklediğiniz tüm video ve fotoğraf gibi medya dosyalarına alakalı isimler verin. Rakiplerinizin kullandığı fotoğrafları iyi analiz ederek onların resimlerinden daha kaliteli ve etkili resimler hazırlayın. Aynı isimde ikinci bir fotoğraf yüklememeye dikkat edin. Site içerisindeki resim ölçülerine dikkat ederek https://imagecompressor.com/ gibi sitelerde optimize ederek ilgili web sayfalarınıza yükleyin. E-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ziyaretçilerin paylaşmasını teşvik edici yazı ve yönlendirme metinleri kullanın.

    ♝ E-ticaret sitesinin url yapılarının doğru yapılandırılması arama motorları için önemli bir kriterdir. Url'lerin başlık ya da ürün ismiyle ilişkili olmasını sağlayın ve ilgili sayfaların açıklama alanlarında, başlık ya da ürün ismini en başta kullanarak arama motorlarının sayfanızı anlama sürecini hızlandırın.

    ♞ Satış sitenizdeki kategori ve ürün sisteminin doğru bir şekilde oluşturulması da kullanıcı odaklılık açısından oldukça faydalıdır. Tüm başlıkların, açıklamaların ve sitede uygulanmışsa etiket düzeninin kusursuz bir şekilde oluşturulduğundan emin olun. Özgün ve kullanıcı odaklı zengin içerikler üretin. Aynı teknik özelliklere sahip olan varyant sistemiyle müşteri adaylarıyla buluşturulan ürünlerin açıklamalarını farklı başlıklar, yazılar ve değişik simgeler ekleyerek özelleştirin.

    ♚ Satışa sunduğunuz ürünlerin rakip sitelerdeki fiyatlarını mutlaka araştırın. Ziyaretçilerinize biraz daha indirimli fiyat politikası uygulamaya çalışarak farkınızı ortaya koyun. Aynı ürünlerin farklı sitelerdeki ücretlerindeki değişiklikler satın alma dürtüsünü olumlu-olumsuz eyleme dönüştüren en önemli aksiyonlardan biridir. Bunu lehinize çevirmeye çalışın. Ürün fiyatlarınızı, başlık ve açıklama alanlarında da ziyaretçilerin görmesini sağlayarak e-ticaret sayfanızın ziyaretçi sayısını artırmaya çalışın. Kaliteye önem vererek satış sonrası ürün teslimatını sağlayan kargo sisteminizi gözden geçirin ve bu konuda ürünlerinizi satın almak isteyen müşteri adaylarınıza farklı kampanyalar ve avantajlar sunun.

    ♜ Sitenizdeki tüm ürünlerin stok takiplerini yaparak olan ya da olmayan ürünlerinizin sistemdeki bilgilerini güncel tutun. Müşterinin sitede olan ve satışa sunulan bir ürünü sipariş etmesi sonrasında kendisine ulaşmaması, kargoya verilmemesi ya da iptal edilmesi durumu olabilecek en kötü müşteri deneyimidir. Hiç bir kişi siparişinin ve parasının iade edilmesi deneyimini ve süreçlerini yaşamak istemez.

    ♛ Google Adwords’u en etkin şekilde kullanmak için çaba gösterin.
    Anahtar kelime planlayıcısında ürün aramalarıyla ilgili istatistiklere bakın. Adwords kullanımı tecrübe veya deneyim gerektirir. Bu açıdan e-ticaret SEO danışmanlığı almak size daha fazla yarar sağlayacaktır.

    ♜ Sitenizin hızı, kullanıcılar için mükemmel olmalı. Özellikle satışlarınızı arttırmak ve müşterilerinizin sitenizde daha fazla zaman geçirmesi için sitenizin hızlı olmasına dikkat edin.

    ♞ Müşterilerinizle iletişiminizi asla koparmayın. Müşterilerinizin ürünlere yaptığı yorumlara en kısa sürede cevap vermeniz, hem müşterileriniz hem de Google nezdinde güven kazanmanızı sağlar.

    ♛ Sosyal medya araçlarını doğru şekilde kullanın çünkü sosyal medya araçlarından alacağınız trafik Google açısından çok önemlidir. Doğru ve manipüle edilmeyen önemli bilgiler sosyal medya sinyallerinden alınır. Bunun dışında içerik ya da görsellerinizin sosyal medyada paylaşılması değerinizi arttıran önemli bir unsurdur. Her sosyal medya aracında değil doğru sosyal medya araçlarında marka kimliğinizi oluşturup düzenli şekilde paylaşımlar yaparak hesaplarınızı yönetin.

    ♚ Doğru kişiler ya da firmalarla çalışmaya özen gösterin. Günümüzde dijital teknolojiler sürekli gelişmekte ve farklı kullanımlar için farklı araçlar ortaya çıkmaktadır. Bunları takip etmeniz iş yoğunluğunuz da düşünüldüğünde zor olacaktır. Doğru firma ve e-ticaret SEO danışmanlığı hizmeti ürün satışlarınızı arttıracaktır.

    ♝ E-ticaret sitelerinde satış sonrası hizmetlerin nasıl gerçekleştiği hakkında açık ve net bilgiler verilmelidir. "Ödeme ve teslimat, garanti, iptal ve iade şartları, gizlilik ve güvenlikle alakalı bilgiler kişilerde güven hissini oluşturan önemli kriterlerdendir.

    ♚ E-ticaret sitelerine güven duyup alışveriş yapmış tüm kullanıcılar sizin en önemli satış/pazarlama elemanlarınızdır. Site içerisinde Google, Facebook, Instagram gibi sosyal medya araçlarında yapılan doğal olumlu yorumlar ve verilen puanlar, potansiyel müşteriler için önemli güven sinyalleridir. Bu açıdan site içi veya dışı tüm kullanıcı yorumlarını takip etmeli ve cevap vermelisiniz. Soruları asla cevapsız bırakmamalı ve şikayet durumlarını hemen çözmelisiniz.

    ♜ E- ticarette fırsatları değerlendirmek çok önemlidir. Doğru şekilde SEO tekniklerini kullanırsanız emeklerinizin satışa döndüğünü görürsünüz.

    E-Ticaret Sitelerinde Yerel SEO Çalışmalarının Önemi

    E-ticaret sitelerinin işlerini online dünyada en iyi şekilde gerçekleştirmeleri için önemli adımların başında yerel SEO, bölgesel SEO ya da local SEO olarak adlandırılan çalışmalar gelir.
    Yerel SEO Nedir?
    ▬▬▬
    Potansiyel müşterilerin ürün veya hizmetlerinizi yerel aramalarda da bulmalarına yardımcı olan SEO çalışmalarıdır.

    Bölgesel SEO Nasıl Yapılır?
    ▬▬▬▬
    1- Google My Business kaydınızı yaptırın. Bu araç, kullanıcıların şirketinizle ilgili iletişim bilgilerine ulaşmasını sağlayan önemli bir araçtır.
    2- Sitenizi Google ve Yandex haritalara doğru konum bilgisiyle ekleyin. Bu haritalar yol tarifi gibi yardımcı uygulamalarıyla iş yerinizin müşterileriniz tarafından kolayca bulunmasını sağlamaktadır.
    3- Online hesaplarınızda ve mail imzanızda iletişim bilgilerinizi eksiksiz doldurun ve linkleyin.
    4- Facebook, Linkedin, Instagram, Twitter, Youtube, Pinterest, VK, Xing gibi sosyal medya sayfalarınızın profil, adres ve konum bilgilerini boş bırakmayın. Sayfalarınızda paylaştığınız içeriklere de konum bilgisi eklemeyi unutmayın.
    5- Foursquare, Swarm, Yelp vb. popüler yer uygulamalarına firmanızın kaydını yaparak çalışma saatleri de dahil işletmeniz hakkında sorulan tüm soruları cevaplayarak profilinizi tam doldurun.
    6- SEO çalışmalarında bölgesel aramalara uygun anahtar kelimelere de yer verin. Hashtag kullanımlarında konum bilgileriyle anahtar kelimelerini birleştirmeye özen gösterin. Bunlara göre de site içi optimizasyonunuzu sağlayın. Yerel başlık etiketlerinden, meta açıklamalarına ve gerekli URL’lere kadar işlemleri eksiksiz yapın.
    Artık potansiyel müşterilerinizi kendinize çekmek için arama motorlarının ilk sayfalarında ana anahtar kelimenizle yer almanıza gerek yok. Çünkü tüm firmalar, arama sonuçlarında haritalarda kaydı yapılan ve aynı konumda bulunan rakipleriyle hedef kitlelerine aynı anda vitrin ediliyor. Müşterisini önemseyen, kurumsal iletişim düzeni oturmuş, ürün/hizmetleri kaliteli ve fiyatları daha uygun olanının %80-90 civarında müşteriyi amiyane tabirle kaptığı bu yarış çoktan başladı bile. Örnek: Estetik sektörünü ele alalım. Google arama motoru, "Estetik Kliniği" araması yapan bir kişiye, sonuç olarak bu kelimeyle ilgili en iyi ve en kaliteli hizmeti veren firmayı sunmaya çalışırken artık kişinin arama yaptığı konumda bulunan tüm firmaları da aynı sayfada haritalarla birlikte vermeye başlamıştır. Bu konudaki çalışmalarını bitiren Google, harita uygulamasıyla birlikte "şu anda açık olanlar", "en çok oy alanlar" şeklinde tab menü-filtreleme sistemini de bu uygulamaya ekleyerek, arama yapan kişiyi ihtiyacı olan firmayla en kısa sürede buluşturmayı hedeflemiş ve müşteri odaklı mükemmel bir yeniliği de kullanıcıya sunmuştur. (Teşekkürler Google). Bunun dışında, Google haritasının sunduğu fırsatların farkında olmayan ancak örneğin Nişantaşı'nda estetik kliniği arayan kişilerin "Nişantaşı Estetik Kliniği" gibi anahtar kelimeleri yazıp search edebileceği kelimeleri de düşünerek SEO çalışmaları yapılmalıdır. Üstelik konuma göre aramalarda anahtar kelimelerin rekabet derecesi az olduğu için SEO açısından da daha hızlı sonuçlar elde edilebilmektedir.


    İnternette satış yapılan bir platformun SEO çalışmalarında, doğru e-ticaret SEO tekniklerini uyguladığını anlamak için biraz beklemek ve sabırlı olmak gereklidir. Firma tüm departmanlarıyla SEO çalışmalarına hazır olmalı, uzun vadedeki satış arttırıcı SEO yöntemlerini iyi analiz etmelidir. SEO tek seferlik bir çalışma değildir; SEO’nun zaman ve emek isteyen bir markalaşma çalışması olduğu unutulmamalı ve sitenize uzun vadede sağlayacağı faydanın verilen emekten daha fazla olacağı bilinmelidir. Google başta olmak üzere tüm arama motorları kullanıcılara daha iyi hizmet vermek için sürekli algoritmalarını güncellemektedirler. Başarılı bir e-ticaret sitesi için tüm bu güncellemeleri takip ederek stratejilerinizi ve firmanızı müşteri odaklı bunlara göre geliştirmek önemlidir.

    E-ticaret sitesinde doğru SEO çalışması yapmak için özellikle satış performansı olan ürünleri öne çıkartmak, bu ürünleri doğru görseller ve doğru anahtar kelimelerle desteklemek gerekir. SEO çalışmaları sürekli yapılması, kontrol edilmesi, yenilenmesi gereken uzun vadeli bir süreçtir. Ayrıca sadece reklamlarda değil bir bütün olarak tüm sosyal medya araçlarında da e-ticaret SEO tekniklerini en doğru şekilde uygulamak gereklidir. E-ticaret sitelerinde başarılı bir SEO çalışmasının temelinde güven hissi yatmaktadır. Kullanıcı dostu, hızlı bir e-ticaret sitesi, kaliteli ürünler, yeterli bilgi, iyi çekilmiş özel görseller ve satış sonrası hizmet gibi tüm çalışmalar bu güven hissinin oluşmasını sağlayan temellerdendir. Mutlak başarı için iyi bir web sitesi tasarımıyla yola çıkılmalıdır çünkü bu yaklaşım marka imajını ileriye doğru taşıyan lokomotif güçtür.

    Web sitemizdeki blog yazılarımızda sitenizin başarısını yükseltebilmeniz adına e-ticaret sitesi SEO teknikleri yazımızda olduğu gibi pek çok farklı konuya ve önemli tavsiyelere yer veriyoruz. Tüm bu çalışmalar için web tasarım ve SEO konusunda başarılı çalışmalara imza atan aktifhost profesyonel destek alabileceğinizi, sizleri tanımaktan ve işinizi birlikte büyütmekten büyük bir mutluluk duyacağımızı da belirtmek isteriz.
     

    Yunus DOGAN

    𝓣𝓱𝓮 𝓑𝓮𝓼𝓽 𝓞𝓷𝓮
    Sosyal Medya Yetkilisi
    Kaptan
    Vip Üye
    T.C Vatandaşı
    21 Mar 2021
    1,304
    367
    Çevrimiçi zamanı
    7d 6h 18m
    53
    Kıbrıs
    yunus.web.tr
    Best answers
    0
    Oyuncu
    Metin2
    Teşekkürler. :)
     

    TomEdison9

    Onaylanmış Üye
    Onaylanmış Üye
    8 Eki 2021
    7
    3
    Çevrimiçi zamanı
    25m
    1
    Best answers
    0
    Oyuncu
    cs:go
    NS! Хочу сделать заметку в этой теме. Из всех вариантов, которые я использовал раньше, только здесь я нашел полезную информацию для вывода сайта в топ https://five.media/inbound-marketing/
     
    Üst