Oyun Ortağım sunucu Hizmetleri
  • Ana sayfa
  • Forumlar
  • Forum Genel
  • Bilim - Teknoloji
  • Facebook'un Duyurduğu Meta ve Metaverse Akımı

    Sahrap

    Deneme Moderatör
    Deneme Moderatör
    T.C Vatandaşı
    5 Kas 2021
    56
    25
    Çevrimiçi zamanı
    8h 27m
    8
    Best answers
    0
    Oyuncu
    Kinght Online, Mt2, Valorant, Cs:Go
    Merhaba oyunortagim kullanıcıları! Bugün sizlere son zamanlarda popüler olan ve teknoloji açısından hakkında bilgi sahibi olmamız gereken bir konuyu özetlemeye çalışacağım.
    Son zamanlarda herkesin dilinde olan Meta ya da Metaverse nedir?

    Parkta takılmak, oyun oynamak, konser izlemek veya bir iş konferansına katılmak gibi şeyler yaptığımız, internet kadar kolay erişilen sınırsız, 3B dijital dünya.

    Jaron Lanier adlı bir bilgisayar bilimcisi, ilk olarak 80'lerde "sanal gerçeklik" terimini kullandı ve VR için ilk uygulamalar havayolları, araba üreticileri, NASA ve orduydu. Teknolojiyi karşılayabilecek tek kişi onlardı. Lanier, o zamanlar bir VR kulaklığının mevcut dolar olarak 3 milyon dolara mal olabileceğini tahmin ediyor. “Bir arcade durumundan yeterli para kazanmak için bir iş modeli bulmak pahalı ve zordu” diyor.
    Gerçek "metaverse" terimi, 1992'de en çok satan bilimkurgu romanı Snow Crash'den geliyor. Kitabın yazarı Neal Stephenson, kitabın ana karakteri olan Hiro Protagonist adlı bir hacker/pizza teslimatçısının, korkunç gerçekliğinden 40.000 milden fazla uzanan 3D sanal bir şehir manzarası olan Metaverse'e gidip geldiği distopik bir dünya hayal etti. Stephenson'ın çalışması daha sonra Matrix serisini ve Ernest Cline'ın yedi yıl önceki bir kitabına dayanan 2018 Steven Spielberg filmi Ready Player One'ı etkileyecekti.

    Kitapların ve filmlerin dışında, dünyamızda bir meta veriye ne kadar yaklaştık?

    En çok fark edilen metaverse örnekleri video oyunlarından geldi. Bu çevrimiçi, kalıcı oyun dünyalarının en ünlü örneği, 17 yıldır güçlenen ve hala yaklaşık 5 milyon ücretli abonesi olan World of Warcraft'tır . Yer, inkar edilemez derecede büyük bir sosyal bileşene sahip olmakla birlikte bazı insanlar eşleriyle bu oyunu oynarken tanışmışlar . Aynı zamanda finansal bir kaynak olmuştur. World of Warcraft'ın arkasındaki şirket olan Activision Blizzard, oyundan bu zamana kadar 8 milyar doların üzerinde gelir elde etti.
    2017'de çıkış yapan Epic Games'in Fortnite , muhtemelen Snow Crash tipi bir metaverse'e her şeyden daha yakın geldi . Fortnite oyuncuları, çevrimiçi battle royale oyununu sosyalleşmek için bir yer olarak görüyor; masaüstü bilgisayarlarda ve oyun konsollarında yerleşik olarak bulunan ses ve video özellikleri veya Discord gibi üçüncü taraf uygulamalar aracılığıyla sohbet ederler. Marshmello, Travis Scott ve Arianna Grande gibi sanatçıların sanal konserleri de evrenini daha da genişletti.

    Peki Zuckerberg'in Metaverse vizyonunun farkı nedir?

    Zuckerberg, tıpkı Hiro'nun Snow Crash'te yaptığı gibi, insanların sanal dünyasına bir VR kulaklığı aracılığıyla erişmesini umuyor gibi görünüyor . Bu önemli bir ayrımdır. Fortnite, Second Life ve diğer çok oyunculu çevrimiçi oyunların çoğu genellikle Xbox veya PlayStation gibi oyun konsollarına bağlı bir PC monitöründe veya TV'de görüntülenir. Zuckerberg'in metaverse fikrinin geri kalanı devam eden bir çalışma gibi görünüyor. Ancak , pandeminin sanal çalışmaya geçişinden yararlanacak olan Horizon adlı bir VR ofisin görüntülerini paylaştı .
    face.jpg


    Zuckerberg, 2014 yılında bir VR kulaklık üreticisi olan Palmer Luckey's Oculus'u 2 milyar dolara satın aldığında bunun temellerini atmaya başladı. Facebook, o zamandan beri, devam eden alışveriş çılgınlığına 1 milyar doların üzerinde taahhütte bulunan, Los Angeles merkezli bir butik oyun geliştiricisi olan Within'in geçen hafta satın alınması da dahil olmak üzere, yarım düzineden fazla VR odaklı yeni girişimi satın aldı.

    Facebook, genç kullanıcılar arasında YouTube, TikTok ve Snapchat ile yer kaybetti. Instagram gençler arasında popüler olmaya devam ederken, Facebook'un orijinal uygulaması öyle değil. Anti-tröst sorunlarına artan ilgi, Facebook'un muhtemelen yeni rakipler satın alamayacağı anlamına geliyor. Gençleri geri kazanmak için bir uygulama istiyorsa, onu kendisi oluşturması gerekecek ve Zuckerberg, VR merkezli bir metaverse'in bunu yapacağını düşünüyor gibi görünüyor.
     
    Son düzenleme:

    YunusBey

    𝓣𝓱𝓮 𝓑𝓮𝓼𝓽 𝓞𝓷𝓮
    Sosyal Medya Yetkilisi
    Kaptan
    Vip Üye
    T.C Vatandaşı
    21 Mar 2021
    1,292
    353
    Çevrimiçi zamanı
    7d 1h 39m
    53
    Kıbrıs
    ynsdgn.com
    Best answers
    0
    Oyuncu
    Point Blank, Metin2
    Teşekkürler 🙏
     
    Üst