SEO, PPC ile Birlikte Nasıl Çalışır?

Fendrix

𝓣𝓱𝓮 𝓑𝓮𝓼𝓽 𝓞𝓷𝓮
Co Admin
Hosting Yetkilisi
Teknik Sorumlu
Hakem
Yarışma Organizatörü
Vip Üye
21 Mar 2021
1,314
371
Çevrimiçi zamanı
7d 8h 48m
153
Best answers
0
Oyuncu
Metin2
Sitenize gelen trafiği artırmak için daha fazla satış fırsatı yaratacak dijital pazarlama stratejilerine yatırım yaparsınız. Bazı işletmeler çeşitli stratejiler arasından seçim yapar ve SEO veya PPC kullanır. Ancak SEO ve PPC'nin birlikte çalıştığını ve dijital pazarlama yatırım getirinizi katlanarak artırabileceğini biliyor muydunuz?
Hem SEO hem de PPC benzer hedeflere sahiptir, ancak bu hedeflere farklı şekillerde ulaşırlar. PPC ile birleşik bir SEO stratejisi uygulamak, dijital pazarlama bütçenizin etkinliğini artırabilir.

SEO nedir?​

SEO, çevrimiçi içeriğinizi Google Arama'da olabildiğince yüksek görünecek şekilde iyileştirmeyi amaçlar.
Aşağıdakiler de dahil olmak üzere SEO'yu etkileyen birçok faktör vardır:
  • İçeriğinizin kalitesi;
  • Anahtar kelime yoğunluğu;
  • Başlık;
  • URL;
  • Tanım;
  • Geri bağlantılar;
  • Web sitenizin kullanıcı deneyimi (site hızı dahil);
  • Ve daha fazlası.
Kendi içeriğinizi optimize etmeyi öğrenebilir veya Google'ın algoritmalarını takip eden ve web sitenizi etkili bir şekilde optimize edecek deneyim ve becerilere sahip bir SEO uzmanı tutabilirsiniz .

SEO ile ilgili zorluk şu ki, ne kadar sıkı çalışırsanız çalışın veya bir SEO uzmanına ne kadar öderseniz ödeyin, o gıpta edilen en iyi arama sonuçları sıralamasına ulaşıp orada kalabileceğinizin hiçbir garantisi yoktur.

SEO uzun vadeli bir taahhüt gerektirir. İvme kazanmak ve yatırımınızın geri dönüşünü görmek zaman alır. Avantajı, SEO'nuz bir kez sonuç ürettiğinde, bu sonuçların kalıcı ve karlı olmasıdır.

6istdku.png

PPC nedir?​

Siteniz ilk 3 organik arama sonucu arasında yer almıyorsa, görünmez de olabilir. Bir Google arama motoru sonuç sayfasındaki (SERP) ilk 3 nokta, genellikle o sayfadaki tıklamaların %41,1'ini alır . Ve bu en iyi noktalar genellikle ücretli reklamlardır.

Tıklama Başına Ödeme (PPC), işletmelerin yalnızca kullanıcılar tıkladığında reklamlar için ödeme yapmalarına olanak tanıyan bir reklam stratejisidir. Reklamınıza kimse tıklamazsa, bunun için ödeme yapmazsınız.

SERP'lerin her zaman en üstünde gördüğünüz reklamlar normalde PPC reklamlarıdır.

PPC reklamcılığının maliyeti, reklamınızın hedeflemesini istediğiniz anahtar kelimelere bağlı olarak değişir. Bu, reklam vermenin uygun fiyatlı bir yoludur çünkü ne harcadığınız konusunda daha fazla kontrol sizdedir. Bir hedef anahtar kelime için ne kadar fazla rekabet olursa, tıklama başına maliyet o kadar yüksek olur.

PPC, bu sonuçlar marka bilinirliği, site trafiği, dönüşümler veya bunların tümü olsun, anında sonuçlar üretir. Bu çekici, ancak PPC reklam kampanyası sona erdiğinde, trafiğiniz muhtemelen PPC'den önceki haline geri dönecektir.

2.png


PPC SEO'yu etkiler mi?​

Yaygın bir soru “PPC SEO'yu etkiler mi?” PPC reklamlarınız web sitenizin SEO'sunu etkileyebilir mi? SEO'nuz PPC reklamlarınızı etkileyebilir mi?

PPC yok değil SEO zarar. Aslında, genel pazarlama stratejinizi geliştirmek için SEO ve PPC'nin birlikte çalışmasının yolları vardır . SEO aslında PPC reklamlarınız için tıklama oranını artırabilir . Ve PPC, organik arama sıralamanızı artırabilir.

Her seferinde birine odaklanmak yerine birleşik bir PPC ve SEO stratejisine yatırım yapmaya değer.

SEO ve PPC'nin birlikte çalışmasının 5 yolu​

SEO ve PPC'yi dijital pazarlama bulmacanızın ayrı parçaları olarak düşünmek yerine, onları aynı "arama" madalyonun iki yüzü olarak düşünün. Birlikte uygulanan SEO ve PPC tamamlayıcıdır ve çabalarınızı ve yatırım getirinizi artırır.

İşte SEO ve PPC'nin web sitenizin trafiğini iyileştirmek ve daha fazla gelir elde etmek için birlikte çalışmasının 5 yolu.

1. Görünürlüğünüzü artırın ve arama sonuçları kapsamınızı en üst düzeye çıkarın​

SEO stratejiniz, belirli anahtar kelimeler için SERP'lerin 1 numaralı konumunda yer almayı amaçlar. Aynı anahtar kelimeler için PPC reklamları satın aldığınızda, reklamınız bu SERP'lerin en üstünde görünür.

SEO'nuz aracılığıyla organik arama sonuçlarında en üst sıralara ulaşırsanız, bu anahtar kelimeler için PPC'den vazgeçmeye cazip gelebilirsiniz. Ancak daha önce alıntıladığımız istatistiği göz önünde bulundurduğunuzda - ilk 3 sonucun tıklamaların %40'ından fazlasını aldığı - sitenizin bu ücretli arama sonuçlarında yer alması faydalı görünüyor.

Aynı anahtar kelimeler için SEO ve PPC'yi birleştirdiğinizde, mümkün olan maksimum arama görünürlüğüne sahip olursunuz. PPC tarafından sağlanan ek gösterim, sitenizin arama sonuçlarına hakim olmasını sağlar.
SEO'nuza PPC eklemek, maruz kalmanızı iki katına çıkarır.

3.png


2. Kaçırılan arama motoru tıklamalarını kurtarın​

Diyelim ki hem SEO hem de PPC ile belirli bir anahtar kelimeyi hedeflediniz. Siteniz o anahtar kelime için 1 numaralı arama sonucu sıralamasını yaptığında, birkaç reklam doları biriktirmek ve PPC reklamlarını kaldırmak için cazip olursunuz. 1 numaralı organik arama sonucu yeterli değil mi?
Görünüşe göre öyle değil. Google'da yapılan bir araştırma, PPC reklamları tarafından oluşturulan trafiğin %89'unun, bu reklamlar duraklatıldığında kaybolduğunu buldu . Organik arama sıralamaları, PPC reklamları tarafından oluşturulan trafiği ve geliri telafi etmedi.

PPC, organik arama sıralamalarının tek başına üretmediği trafiği çeker. SEO'nuza ek olarak PPC kullanarak, organik sonuçlarda sitenizi gözden kaçırmış olabilecek arama yapanlardan gelen tıklamaları kurtarırsınız.

3. Yeniden pazarlama kampanyalarıyla önceki ziyaretçilere ulaşın​

Tüm ziyaretçiler anında ödeme yapan müşteriler haline gelmez. Bazı insanlar satın almadan önce araştırma yapmak için çok zaman harcarlar.
Bu potansiyel müşterilerden biri, olağanüstü SEO stratejiniz nedeniyle sitenizi bir SERP'de bulduğunda, tıklayıp ziyaret edebilir, ancak satın almaya karar vermeden önce sitenizi terk edebilir. Sorun değil, ancak sizin için riskli çünkü satın almaya karar vermeden önce sizi unutabilirler.
Bu bilinçli tüketicileri daha sonra yeniden pazarlama adı verilen bir strateji kullanarak web sitenize geri getirebilirsiniz .
Bir ziyaretçi sitenizi ziyaret ettikten sonra, PPC aracılığıyla yeniden pazarlama yaparak sitenizi onlara hatırlatabilirsiniz.
İşte bu nasıl çalışıyor.

Diyelim ki bir ziyaretçi, SEO'nuz etkili olduğu için kamp malzemeleri için arama yapıyor ve sitenizi bir SERP'de buluyor. Sitenize tıklarlar, alışveriş yaparlar, ancak satın alma yapmazlar. Daha sonra bu ziyaretçiye kamp malzemelerinizi göstermek için reklam alanı satın alırsınız. Reklamlar sitenizi akıllarında tutar ve ziyaretçinin tekrar satın alma olasılığını artırır.

SEO, müşterilerin bir satın alma işlemi için araştırma yaparken sitenizi bulmasına yardımcı olur. Yeniden pazarlama, satın almadan önce sitenizi unutma riskini azaltırken, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi satın almadan önce düşünmeleri için onlara zaman tanır.

4. Marka bilinirliğini artırın​

PPC reklamlarınızdan biri bir SERP'in en üstünde olduğunda ve SEO stratejiniz sitenizi organik sonuçların en üstüne koyduğunda, arama yapanlar sitenizi bir sayfada iki kez görür.

Tıklamasalar bile, yalnızca SEO stratejisiyle markanıza yalnızca bir kez değil iki kez maruz kalmışlardır. Bu tür bir arama sonucu hakimiyeti, markanıza bir otorite unsuru sunar.

Bir arama yapan kişi PPC reklamlarınızı görürse, markanıza daha aşina oldukları için sitenizi organik sıralamalarda fark etme olasılıkları daha yüksektir. Bu bazen bilinçaltı bir tepkidir, ancak bir markaya aşinalık etkileşimi artırır.

Potansiyel bir müşteri markanıza ne kadar çok maruz kalırsa, sitenize tıklama ve satın alma olasılığı o kadar yüksek olur. Put, daha yüksek maruz kalma = daha yüksek dönüşüm .

Arama yapanlar, bir reklamı ilk gördüklerinde veya arama sonuçlarında sitenizi gördüklerinde satın alma işlemi yapmasalar bile, sürekli karşılaşma gelecekte daha fazla trafiğe yol açabilir.

5. Daha fazla veriyle daha akıllı kararlar alın​

SEO zaman alır. Belirli bir anahtar kelimeyi hedefleyebilirsiniz çünkü o anahtar kelime için üst sıralarda yer alma şansınızın yüksek olduğunu düşünüyorsunuz. Haklı olabilirsiniz, ancak şüphenizin doğru olup olmadığını anlamak için bir süre beklemeniz gerekecek. Yeterli veriye sahip olana kadar, sadece tahmin edersiniz.

PPC, SEO stratejinizi bilgilendirmek için ihtiyaç duyduğunuz verileri toplamanın ucuz bir yoludur. PPC ile anında elde ettiğiniz sonuçlar, aşağıdakileri hızlı bir şekilde izleyerek anahtar kelimelerin etkinliğini ölçmenize olanak tanır:
  • Tıklama oranı;
  • Çıkma Oranı;
  • Çıkış oranı;
  • Sitede geçirilen süre; ve
  • Dönüşüm oranı.
Bu metrikler, hangi anahtar kelimelerin sitenize en çok ziyaretçi çektiğini ve hangilerinin en çok dönüşüm sağladığını söyler.

PPC kampanyanız tarafından sağlanan bilgiler, daha sonra en iyi sonuçlar için SEO stratejinizi değiştirmek için kullanılabilir. Hangi hedef anahtar kelimelerin PPC için iyi çalıştığını gördüğünüzde, SEO başlığınızı, meta açıklamalarınızı ve web sayfası kopyanızı buna göre değiştirerek SEO'nuzu hemen ayarlayabilirsiniz.

SEO ve PPC'den ayrı ayrı değerli veriler alabilirsiniz. SEO verileriniz PPC stratejinizi geliştirmek için kullanılabilir, ancak dediğimiz gibi SEO verilerinin toplanması daha uzun sürer.

Hem PPC hem de SEO kullanarak, iki kat veri elde edersiniz, bu da daha doğru bilgi anlamına gelir. Daha doğru bilgi, daha etkili bir stratejiye yol açar ve bu da daha fazla satışa yol açar.

SEO ve PPC performansı nasıl izlenir ve ölçülür​

Bu verilere daha yakından bakalım. SEO ve PPC performansını nasıl takip edebilir ve ölçebilirsiniz?
Hedeflerinizi tanımlayarak başlayın. Arama motoru pazarlaması (SEM) stratejinizle ne elde etmeyi umuyorsunuz?
Çoğu işletme için amaç temelde daha fazla trafik ve daha fazla dönüşümdür. Ancak stratejiniz için belirli hedefler ve parametreler belirlemenizde fayda var. Örneğin:
  • X trafik miktarı
  • Bu trafiği kazanmak istediğiniz zaman çizelgesi
  • Bu trafiği oluşturmak için çalışmanız gereken bütçe
Herhangi bir SEM stratejisi için kritik temel performans göstergeleri, tıklama oranları ve dönüşümlerdir.

Google Analytics, anahtar kelime sıralamaları, sayfada geçirilen süre, organik trafik ve organik dönüşümler hakkındaki raporlar aracılığıyla stratejinizde neyin işe yaradığını ölçebilir. Bu metrikler, doğru anahtar kelimeleri hedefleyip hedeflemediğinizi, hedef kitlenizin sitenizi bu anahtar kelimelerle bulup bulmadığını ve kullanıcıların sitenizle etkileşime girip girmediğini ve nihayetinde dönüşüm sağlayıp sağlamadığını size söyleyecektir.

Dijital Pazarlamanızı Artırmak için SEO ve PPC'yi Birlikte Kullanın​

SEO ve PPC'yi birlikte kullanmak, dijital pazarlama çabalarınızı büyük ölçüde artırabilir.

Yalnızca SEO'ya odaklanmak, SERP'lerde üst sıralarda yer almanızı sağlayabilir, ancak PPC olmadan, sayfanın üst kısmındaki reklamlar aracılığıyla gelen yüksek tıklama yüzdesini kaçırırsınız.

Yalnızca PPC'ye odaklanmak bir süre etkili olabilir, ancak reklam kampanyanızı duraklattığınız anda kazandığınız trafik durma noktasına gelebilir. Yalnızca PPC stratejisiyle daha az uzun ömür vardır.

SEO ve PPC'yi birlikte uygulayarak, genel SEM stratejinizi optimize etmek için her ikisinden de topladığınız verileri kullanabilirsiniz. Kombine, SEO ve PPC şunları yapabilir:
  • Görünürlüğünüzü artırın;
  • SERP kapsamınızı en üst düzeye çıkarın;
  • Kaçırılan tıklamaları kurtarın;
  • Yeniden pazarlama kampanyaları ile önceki ziyaretçilere ulaşın; ve
  • Marka bilinirliğini yükseltin.
PPC reklamcılığının satın alınabilirliği, onu düşük riskli bir çaba haline getirir. Bir şans ver. Kaybedecek çok az şeyiniz ve kazanacak çok şeyiniz var.

Calgary'nin Dijital Pazarlama Uzmanları ile SEO ve PPC Yönetimi​

Arama motoru pazarlaması, herhangi bir uzun vadeli etkili pazarlama planı için esastır. SEO ve PPC birlikte çabalarınızı artıracak ve daha yüksek bir yatırım getirisi sağlayacaktır.

Ancak birçok işletme için, SEO ve PPC'yi şirket içinde idare eden birinin olması bunaltıcı görünebilir. Belki SEO konusunda rahatsınız, ancak PPC ile deneyiminiz yok. Belki ikisini de iyi anlıyorsun, ama zaman çok değerli ve kıt. Belki PPC konusunda rahatsınız, ancak SEO değil.

Durumunuz ve deneyiminiz ne olursa olsun, SEO ve PPC'yi birleştirmek, veriler paylaşıldığında ve uyumlu bir strateji uygulandığında en iyi sonucu verir.
 
Üst