Skyrim - Daha Fazla Sesli Diyalog Modu

Tunay SEZER

Hayat işte ne getireceği belli değil...
Admin
Teknik Sorumlu
Hakem
Vip Üye
T.C Vatandaşı
24 Şub 2020
1,005
211
Çevrimiçi zamanı
6d 22h 30m
53
Best answers
0
Oyuncu
-
Skyrim - Daha Fazla Sesli Konuşma Modu
Skyrim - Daha Fazla Sesli Diyalog Modu
Skyrim - More Dialogue Options




99279-1567851091-944810448.png


Herkese selamlar değerli OyunOrtağım üyeleri:

Bugün sizlere Skyrim için uyarlanmış olan Daha fazla sesli diyalog modu'nu paylaşacağım.

Uzun zaman geçti fakat Skyrim efsanesi için yepyeni Mod'lar yapılmaya devam ediyor bu Mod'lardan birisi de bugün sizler ile paylaşacağım Skyrim - Daha fazla sesli diyalog modu. Mod'un geliştirici "GOsteW" ve takım arkadaşları tarafından bizlere sunulan bu Mod'da oyundaki karakterleri sesli bir şekilde duyabiliyoruz. Mod'umuz 08/09/2019 tarihinde yani bugün yayınlandı ve bende siz değerli OyunOrtagim takipçilerine bunu en önden sunan kişi olmak istedim. Mod'u aktif ettiğimizde konuşma metinleri o kadar akıcı bir hal alıyor ki sanki bir Mod' değil oyuna gelen bir güncellemeymiş gibi hissediyoruz.

Mod'un çalışma şeklini aşağıda bulunan video üzerinden görebilirsiniz gerçekten oldukça başarılı bir çalışma olmuş.

Mod'un yapımcısı "GOsteW" oyunun kendi ses dosyalarını kullanarak birçok konuşma metinlerini yeniden bizler için uyarlamış.

Mod nasıl çalışıyor dersek oyunda alacağımız tüm cevaplar seslendirilmiş durumda ve yukarıda da belirttiğim gibi ek bir konuşma oyuna dahil değil tamamen oyunun kendi ses dosyalarından oluşturulmuştur durumda.

Oyunun kendi ses dosyaları orjinal ses dosyalarından yapılma olduğu için ne yazıkki Mod'umuz ingilizce biçimde bizi karşılıyor ama bizler için sesli bir oyunun çok iyi olduğunu düşünüyorum.

Aşağıdaki spoiler içerisinde sesli konuşmaya dönen metinleri,karakter cümlelerini bulabilirsiniz.(ingilizce)




  • Revelers
Remember the Drinking Companions random encounter? Three cheerful Revelers who stop you to offer you a bottle of Honningbrew Mead? Well, there's a problem: you can only accept enthusiastically, offer them a bottle yourself or upset them by offering Black-Briar mead instead. I see a lack of a middle ground. What if you simply don't like alcohol, but you still want to be somewhat polite? Or you just want to refuse and move on? To satisfy these roleplay needs, I added two options: you can respond "Fine..." and get a bottle (that you'll probably sell at the nearest inn), or you can refuse politely (they'll be a bit disappointed, but understanding).
  • Aela
In the vanilla game, when talking to Aela right after the Giant's attack at Pelagia Farm, you have no choice but to either insult her work or show interest in joining the Companions. This mod adds a new option to end the conversation with a more neutral line of dialogue and she'll answer politely without suggesting you to join.
  • Brunwulf
His first conversation with you seems slightly disappointing in terms of options: he asks "You one of those "Skyrim for the Nords" types?" and you don't have much of a choice, really. There is an alternate path if the player character is not a Nord, but it doesn't differ much, the dialogue options remain almost the same. That's why I added a new dialogue option for characters that are not Nords to say "Do I look like one?". He'll be sorry and then continue with the vanilla conversation by stating his position on the matter.
To improve this conversation further, I invite you to use my other mod as well, Misc Dialogue Edits, that makes Brunwulf skip the question altogether if the player character is a Dark Elf.

  • Tonilia
When first talking to Tonilia to receive your Thieves Guild armor, you get only one path in the conversation, which leads you to ask if she does anything for free. She's quite bothered by that question, obviously, being her the fence of the guild. So, I added a dialogue option to simply agree with her when she explain what she does, allowing you to skip that question and avoid looking like a smurky bastard, if you want.
  • Maul
Another change to a first encounter. The first conversation with Maul always felt a bit strange to me: he starts by intimidating you to stay out of the Black-Briars' business, but then, without prompt, he changes the subject into asking for work, just because to add an easy way for the player to know that the Thieves Guild exists in Riften. The core of the problem is his response to your question "Who are the Black-Briars?": he answers that question, but then he seems to suddenly answer another question, that you didn't ask, "Who are you?". To fix this, I separated the two parts of his answer: now, after you ask about the Black-Briars, you have two options, the first one asks who he is and show interest in his business, the second one agrees to stay out of the Black-Briars' business and ends the conversation.

 

Fendrix

𝓣𝓱𝓮 𝓑𝓮𝓼𝓽 𝓞𝓷𝓮
Co Admin
Hosting Yetkilisi
Teknik Sorumlu
Hakem
Yarışma Organizatörü
Vip Üye
21 Mar 2021
1,314
370
Çevrimiçi zamanı
7d 8h 47m
153
Best answers
0
Oyuncu
Metin2
Teşekkürler. :)
 
Üst