Bir Hatayı Havalı Bir Hale Getirmenin 7 Yolu
Genel olarak kullanıcılar bir 404 sayfasıyla karşılaştığı zaman rahatsız olurlar. Ayrıca bu hatayı gören kullanıcılar hemen web sitenizden ayrılırlar ve bunun bir sonucu olarak hemen çıkma oranları SEO’nuzu olumsuz etkiler.
Fakat 404 sayfaları kabusunuz olmak zorunda değil. 404 sayfalarını sıkıcı olmaktan kurtarabilir ve onları markanızı güçlendirmek için kullanabilirsiniz.
404 Sayfası Nedir?
En popüler HTTP durum kodlarından biri olan 404, aranılan sayfanın sunucuda bulunamadığını açıklar. En basit anlatımıyla; bir sayfanın o an müsait olmadığını bildirir.
Eğer bir 404 ile karşılaştıysanız bunun çeşitli sebepleri olabilir: Sayfa taşınmış olabilir, silinmiş olabilir ya da bağlantısı kesilmiş olabilir. Hatta belki de yanlış bir adresin yazıldığını bile gösterebilir. Bu son seçenek, 404 sayfasının sizin kontrolünüzün dışında da görüntülenebileceğini gösteriyor. Bu yüzden yapabileceğiniz en mantıklı şey, kullanıcılarınızı mutlu eden ve onları doğru yere yönlendiren kullanıcı dostu, yaratıcı bir sayfa tasarlamaktır.
İşte yaratıcı 404 sayfalarına sahip olmak için size yardımcı olacak 7 ipucu:
Normal konuşma dilini kullanın:
Aşağıdaki örnekte kullanıcılara esprili bir 404 sayfası sunulmuş ve nedeninin neler olabileceği konusunda mantıklı ve eğlenceli açıklamalar yapılmış.
Bu oldukça yaratıcı bir örnek. Örnekte sorunun kaynağının kim olduğu soruluyor. Ve siz bir kişiyi seçtikten sonra da şaka devam ediyor.
En popüler öneriler şöyle: Ana sayfaya yönlendirme, site haritasına yönlendirme, bir arama çubuğu sunma, en popüler yayınlarınızın linki ya da bir iletişim formu. Bu önerilerden bir tanesini ya da bunlardan oluşan bir kombinasyonu kullanın. Fakat çok fazla seçenek sunarak ziyaretçilerinizi boğmadığınızdan emin olun.
Aşağıdaki örnekte ziyaretçiler bloga, ana ürün sayfasına ve ücretsiz bir demoya yönlendiriliyor.
Financial Times bu konuda harika bir 404 sayfası tasarlamış ve ünlü ekonomi sitesi mizah ile iktisat bilimini bir araya getirerek sayfanın neden bulunamadığına dair bir soru sormuş.
Audiko popüler bir İngiliz zil sesi sitesidir. Sherlock Holmes’un ipuçlarını toplamasını sağlayan ve bol bol Londra görüntüsü içeren harika bir 404 sayfaları var.
Bir diğer eğlenceli örnek de LEGO’dan:
Daniel Karcher Film Design Studios, metro istasyonunda geçen harika bir animasyon yarattı. İstasyonda harika posterler ve ses efektleri de mevcut. Trene binerek doğru durakta inmek amaçlanıyor.
Bir diğer harika örnek de Android’den. 404 sayfalarına interaktif oyunlar ekleyerek büyük kitlelere hitap etmeyi başarmışlar.
Sonuç
404 eskiden büyük bir hayal kırıklığıydı. Fakat artık işler değişti 404 sayfaları ile ziyaretçilerinizin yüzlerini güldürebilir, onları farklı sayfalara yönlendirebilir, onları eğlendirebilir ve markanızı tanıtabilirsiniz.
Genel olarak kullanıcılar bir 404 sayfasıyla karşılaştığı zaman rahatsız olurlar. Ayrıca bu hatayı gören kullanıcılar hemen web sitenizden ayrılırlar ve bunun bir sonucu olarak hemen çıkma oranları SEO’nuzu olumsuz etkiler.
Fakat 404 sayfaları kabusunuz olmak zorunda değil. 404 sayfalarını sıkıcı olmaktan kurtarabilir ve onları markanızı güçlendirmek için kullanabilirsiniz.
404 Sayfası Nedir?
En popüler HTTP durum kodlarından biri olan 404, aranılan sayfanın sunucuda bulunamadığını açıklar. En basit anlatımıyla; bir sayfanın o an müsait olmadığını bildirir.
Eğer bir 404 ile karşılaştıysanız bunun çeşitli sebepleri olabilir: Sayfa taşınmış olabilir, silinmiş olabilir ya da bağlantısı kesilmiş olabilir. Hatta belki de yanlış bir adresin yazıldığını bile gösterebilir. Bu son seçenek, 404 sayfasının sizin kontrolünüzün dışında da görüntülenebileceğini gösteriyor. Bu yüzden yapabileceğiniz en mantıklı şey, kullanıcılarınızı mutlu eden ve onları doğru yere yönlendiren kullanıcı dostu, yaratıcı bir sayfa tasarlamaktır.
İşte yaratıcı 404 sayfalarına sahip olmak için size yardımcı olacak 7 ipucu:
- Gereksiz teknik bilgilerden kurtulun.
Normal konuşma dilini kullanın:
- Opps! Bir sorun var gibi görünüyor.
- Eyvah! Bu sayfa mevcut değil.
- Üzgünüm! Bu link çalışmıyor.
Aşağıdaki örnekte kullanıcılara esprili bir 404 sayfası sunulmuş ve nedeninin neler olabileceği konusunda mantıklı ve eğlenceli açıklamalar yapılmış.

- Suçu kendi omuzlarınıza alın.

Bu oldukça yaratıcı bir örnek. Örnekte sorunun kaynağının kim olduğu soruluyor. Ve siz bir kişiyi seçtikten sonra da şaka devam ediyor.

- Anında çözümler önerin.
En popüler öneriler şöyle: Ana sayfaya yönlendirme, site haritasına yönlendirme, bir arama çubuğu sunma, en popüler yayınlarınızın linki ya da bir iletişim formu. Bu önerilerden bir tanesini ya da bunlardan oluşan bir kombinasyonu kullanın. Fakat çok fazla seçenek sunarak ziyaretçilerinizi boğmadığınızdan emin olun.
Aşağıdaki örnekte ziyaretçiler bloga, ana ürün sayfasına ve ücretsiz bir demoya yönlendiriliyor.

- Markanızdan dışlamayın.
Financial Times bu konuda harika bir 404 sayfası tasarlamış ve ünlü ekonomi sitesi mizah ile iktisat bilimini bir araya getirerek sayfanın neden bulunamadığına dair bir soru sormuş.

- Ziyaretçileri güldürün.
Audiko popüler bir İngiliz zil sesi sitesidir. Sherlock Holmes’un ipuçlarını toplamasını sağlayan ve bol bol Londra görüntüsü içeren harika bir 404 sayfaları var.

Bir diğer eğlenceli örnek de LEGO’dan:

- Etkileşimli olun.
Daniel Karcher Film Design Studios, metro istasyonunda geçen harika bir animasyon yarattı. İstasyonda harika posterler ve ses efektleri de mevcut. Trene binerek doğru durakta inmek amaçlanıyor.

Bir diğer harika örnek de Android’den. 404 sayfalarına interaktif oyunlar ekleyerek büyük kitlelere hitap etmeyi başarmışlar.

- Linklerinizi düzenli olarak kontrol edin.
Sonuç
404 eskiden büyük bir hayal kırıklığıydı. Fakat artık işler değişti 404 sayfaları ile ziyaretçilerinizin yüzlerini güldürebilir, onları farklı sayfalara yönlendirebilir, onları eğlendirebilir ve markanızı tanıtabilirsiniz.